Søgning på: amish folket. Resultater: 19741 til 19760 af 19974
-
blækregning ! Hjælp skal afleveres på tirsdag
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål: - Opgave2 Hvis man tager færgen fra Nyborg til korsør er sejlturen ca, 24 km. • Hvor mange sømil er det, når 1 sømil = 1852 meter? Overfarten tog 1 time og 20 minutter med den gamle færge. • Hvor hurtigt sejlede færgen målt i km/t? Storebæ... -
Eksamenssæt Matematik B - 29-05-2013
ForumindlægHej SP. Er der nogle, der ligger inde med en eksemplarisk besvarelse af dagens eksamenssæt for STX elever? Jeg takker på forhånd. -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
Fsa prøve. - Skibet Vædderen
ForumindlægHej :-) Jeg håber at i kan hjælpe mig med min afl. for jeg er kørt fast. Opgaven lyder sådan: Hvor mange døgn sparede skibet Vædderen ved at sejle gennem Panamakanalen i stedet for at sejle neden om Sydamerika. Jeg har tideligere fået oplysningen at turen gennem kanalen varede 13 døgn. Jeg har og... -
Matematik på Økonomistudiet?
ForumindlægJeg vil lige høre om hvad for en form for matematik der er på økonomistudiet, har prøvet at søg på nettet, men kunne ikke finde noget, så håber nogen kan sige det. På forhånd tak. -
nægte mig reparation
Forumindlæghvad er det for en lov! Telenor nægter at lave min iphone 4 fordi "den har lidt overlast". den blev købt for knap 7 måneder siden til ca. 6000 efter abb. :( og jeg er en fattig studerende på su. de kan de sgu ikke være bekendt.. sidste ting jeg køber derfra! -
FEJL !?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har søgt ind på dansk på KU med et snit på 7,7 (og for en sikkerheds skyld søgte jeg så også Hum Bas på RUC som 2 prioritet, men jeg satte kryds ved standby på dansk på KU - og i år var kvote 1 på 7,8 mens standby kvotienten lå på 6,8. Jeg blev selvfølgelig ærgelig over, at d... -
Differentialligning - Separation
ForumindlægHej. Jeg sidder fast i et spørgsmål der lyder: Løs differentialligningen: (1 + x^2)yy' = x(1 + y2) med begyndelsesbetingelsen y(3) = 1 Opgaven skal løses ved separation. Jeg er kommet frem til følgende: ∫y / (y^2 + 1) dy = ½ * ln(y^2 + 1) + C1 og ∫x / (x^2 + 1... -
Fuldstændig reel løsning
ForumindlægJeg har Diff. Ligningen y^4+10y^2+169y=0 For at finde rødderne starter jeg med at faktorisere og for y*(y^3+10y+169)= 0 Men det stadig svært så jeg vil gerne lave den om til en 2.grad men hvordan gør man det? I et tidligere indlæg bliv der noteret at man skal dividere (y^3+10y+169) med y for at ... -
Saltkrystaller
ForumindlægJeg er en kvinde på 64 år, der studser over gamle talemåder som: "At tage det med et gran salt." Jeg er derfor interesseret i, at vide om, saltkrystaller kan opdeles i og´består af GRAN. Jeg kender til at GRAN kan være en gammel vægtenhed, men kan det også i relation til saltkrystaller,... -
Maple på matematik KU ?
ForumindlægHej Studieportalens brugere Er der nogle studerende på MATH som kan fortælle lidt om brugen af Maple på studiet? 1) Hvor meget bruger man det? 2) I hvilke kurser bruger man det? 3) Uddeler underviserne vejledninger i brugen af Maple: en slags manual til Maple? 4) Hvordan bruger man det i kur... -
Ulighed og vurdering
ForumindlægHej Jeg skal vælge N således Venstresiden i denne ulighed vurder jeg som følgende. Først sætter jeg på fællesbrøkstreg: Jeg bruger så at Jeg isolerer så N i følgende: jeg får så det forkerte resultat for N. Hvad er det jeg gør galt i min vurdering? -
rettelse af analyse
Forumindlæghej er der nogen venlige sjæle derude som vil hjælpe med mig at rette min analyse, grammatisk og formuleringsmessigt. tak på forhånd Analyse af fædrelandssangene. Danmark: H.C.Andersen, som er blandt Danmarks vigtigste personer gennem tiderne, har skrevet en smuk fædrelandssang i 1850. H... -
Hjælp!!! det Haster!!!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg har bruge for hjælp til rettelse af den her stil. Den skal retteles for sproge- og stavefejl. Det er en analyse af novellen "D... -
Dansk Novelle - rettet til imorgen tak :)
ForumindlægHej dudes ;) Jeg skal imorgen aflevere en dansk stil. Opgaven er som følger: skriv en novelle. Selve Handlingen skal udspille sig i løbet af en dag, men der skal være et eller flere flashback. Dukken på stranden (et billede der følger med opgaven), skal spille en væsentlig rolle. Jeg håber at n... -
Eva Kjer Hansen. spændende ^^
Forumindlægdebat? samfundsfag? eller dansk som stilen er blevet skrevet i? under alle omstændigheder er jeg sikker på den vil vægge meninger. det jeg søger er dog ligeledes kritik på selve opgaven og om der er noget jeg kan gøre/skrive bedre.Dansk opgave om avisartikel.Eva Kjer Hansen:De er jo også lige i R... -
Hjælp Haster sproge fejl :D
ForumindlægHjælp til sproge og stave fejl. evt, gramatik. TAK TAK Det har ikke spor med sex at gøre Af Mads Brenøe "Det har ikke spor med sex at gøre". Det er en psykologisk novelle, ved det mener jeg at forfatteren beskriver personernes indre gennem deres tanker og følelse. Den er skrevet, ... -
Mit essay... En vurdering?
ForumindlægHej Folkens... Tænke på om en venlig kvalificeret sjæl ville læse mit Eksamens essay igennem og vurdere det.... Fik 7 hvilket jeg i bund og grund har det fint med, men ville lige høre om karakteren var på sin plads eller om censorerne har været hårde i deres begrundelse.... Essayet ser ud som føl... -
Livet?
ForumindlægHaaii vi fik til opgave at skrive en stil om livet. Kort fortalt, så handler dette om hvordan jeg havde det før min bror døde og efter... Håber du gider at give en kommentar. evt. rette lidt, har lidt problemer med datid og nutid.Mit før og nuMit livLivet? Hvorfor lige skrive om livet. Jo det sk... -
Livet?
ForumindlægHaaii vi fik til opgave at skrive en stil om livet. Kort fortalt, så handler dette om hvordan jeg havde det før min bror døde og efter... Håber du gider at give en kommentar. evt. rette lidt, har lidt problemer med datid og nutid. Mit før og nu Mit liv Livet? Hvorfor lige skrive om livet. Jo det ...
