Søgning på: matematik C. Resultater: 19761 til 19780 af 83846
-
Vektorer
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave b i vedhæftede fil -
ABSORBANS??
ForumindlægHej, kan man sige, at en høj absorbansen kan resultere i, at koncentrationen bliver høj?? Jeg har søgt på forskellige hjemmesider, men nogle siger ja, og nogle siger nej, er der nogle, der kan hjælpe med det?? på forhånden tak -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHej, Jeg er på bar bund mht. følgende spørgsmål. Nogen der vil hjælpe? Tak på forhånd -
HJÆLP!!! Eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg har denne aflevering for til i dag og kan simpelthen ikke finde ud af den sidste opgave, håber nogle kan hjælpe. Jeg har sat opagven i vedhæftet fil, det er alle tre spørgsmål jeg har brug for hjælp til. -
Stx Mat A 6. dec 2013?
ForumindlægHej :) jeg har lidt problemer med dette sæt. nogen der ved om der er en opgave besvarelse af dette eksamenssæt nogen steder? stx133-MAT/A-06122013 - Fredag den 6. december 2013 kl. 9.00 - 14.00 tak på forhånd (hvis der kommer nogle svar :P) ps opgave sættet ligger vedhæftet -
harmonisk svingning
ForumindlægMed udgangspunkt i enhedscirklen skal jeg definere funktionen sin(??) , ?????? ?? ∈ ??, og forklar om graf og forskrift for en harmonisk svingning. Hvordan gør jeg det bedst ? -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej SP, Vi er lige begyndt på et nyt emne og jeg har ikke helt forstået det. Vi har nogle regnestykker for til i morgen, men jeg sidder lidt fast. Kan jeg starte med at få hjælp til denne, og evt. en enkelt forklaring? (2a + b)2 = ? -
Engelsk på A niveau STX(svært)
ForumindlægHej folkens Jeg er lige startet på STX(1,g) og jeg overvejer vildt at skifte min linje. Min nuværende linje BiologiA,IdrætB,MatematikB og vil skifte til EngelskA,SamfundsfagB,PsykologiC Men jeg er ikke særlig god tilengelsk, men vi alle kommer jo til at starte på 0 og så bliver det svære med t... -
vinklen mellem førsteasken & bestem ligning for cirkel
Forumindlæghejj folket Har brug for lidt hjæp med 2 opgaver Den første opgave lyder sårn: a) Bestem vinklen mellem førsteaksen og linjen med ligningen ??: ?? = 1,5 ?? − 11 b) b) Bestem vinklen mellem linjen l ovenfor og linjen med ligningen ??: 2?? + 4?? = 0 Og den anden opgave lyder sårn: O... -
potens funktioner
ForumindlægHej, hvordan kan man grafisk vise hvordan en potens funktions kurves forløb afhænger af a-værdien? Det er potens funktioner jeg har om, og jeg skal vise grafisk hvordan kurvens forløb afhænger af a-værdien. Håber nogen kan hjælpe, da jeg ikke forstår noget som helst! -
øvelse
Forumindlæg(1) er det 7x -
klorkoncentration
Forumindlæghey! jeg har brug for noget hjælp til en opgave jeg har fået :) håber i kan hjælpe! i et svømmebassin er klorkoncentrationen til at starte med 1,80 mg/L. klorkoncentrationen aftager med 3% i timen. 1. hvilken type model beskriver udviklingen i klorkoncentrationen? og hvorfor? 2. indfør passen... -
hlæjp til udregning af konstanter (vektorer)
ForumindlægJeg har fået denne opgave, med to vektorer: a =(2, -3) (de står jo så bare over hinanden, da det er en vektor) b=(-3, 9) jeg skal så bestemme to konstanter, s og t, så det her udsagn bliver rigtigt: sa+tb=(-5,9) er der nogle der ved, hvordan jeg kan finde frem til s og t? -
Lektiehjælp i Århus tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp på alle gymnasielle niveauer i fagene matematik og fysik. Har du en mundtlig eller skriftlig eksamen i sigte, tilbyder jeg derudover også hjælp med forberedelsen. Undervisningen kan enten foregå ved dig eller mig eller et tredje sted. Du bestemmer. Mit navn er Lars, og je... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
MatØkonomi -> Aktuar?
ForumindlægHejsa. Jeg skal begynde på Matematik-Økonomi (bachelor) efter sommerferien, hvorefter jeg overvejer at tage forsikringsmatematik (kandidat). Årsagen er ikke manglende snit, men mere, at jeg endnu ikke er sikker på om jeg vil være matematiker(i hvilket tilfælde det nok bliver forsikringsm... -
Mat. træning?
ForumindlægHej Min datter har lidt besvær med Mat. Hun er godt begavet og jeg tror hendes mangler skyldes manglende interesse. Imidlertid VIL hun i gymnasiet og vil bruge 9.ende på at forbedre sin matematik. Er der evt en matematik-ekspert/student fra nærværende forum, i nærheden af Kbh./Nørrebro med gode ... -
hvilket stof er der tale om.
ForumindlægEt stof med massen 0.135 kg tilføres en varme på 2268 J , hvorved temperaturen stiger fra 21ο C til 41ο C . Hvilket stof er der tale om? -
Sinus relationen
ForumindlægHar lidt svært ved at se hvordan den skal skrives ind i en trekant har jeg A=58grader a=5,09cm b=6cm c=3cm skal finde vinkel B og C -
hjælp til andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)=x^2-6x+c a) bestem for hvilken værdi c andengradspolynomiet f har netop én rod.
