Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19801 til 19820 af 59860
-
ligning for tangent
Forumindlægman skal besteme en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)) f(x) = sin(1/2*x) , x=pi/2 håber nogle kan hjælpe mig... -
Hjælp
ForumindlægHej, Jeg har nu siddet med denne opgave i lidt tid og jeg kan ikke finde ud af den. Opgaven lyder: Charlotte modtager en anden patient, som vejer 85 kg. Patienten skal have 10 L væske i løbet af de første 24 timer efter forbrændingen. Hvor stor en procentdel af kroppens overfladeareal er forbræn... -
Hjælp til formuleringer
ForumindlægHej, Jeg har nogle formuleringer jeg gerne vil have hjælp til: Mange danskere har i tidens løb besøgt Madrid Min version: Muchos daneses han visitado "i tidens løb" Madrid Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal formulere tidens løb? Jeg skal også formulere i 60'erne - hvordan skri... -
simpel matematik: beregning af forhold
ForumindlægNormalt vil jeg sagtens kunne løse følgende opgave: 756 kr skal deles i forhold 2:7 del 1 er: _____ kr del 2 er:_____ kr Jeg forstår hvad der menes med forholdet 2;7 (f.eks. hver gang person får 2 kr får den anden 7 kr)... men jeg kan ikke få samme resultat som facitlisten sådan regner jeg... -
Bruttoproduktion og bruttoprimærproduktion? Er der forskel? Hvis hvad?
ForumindlægHej jeg er kommet i tvivl om der er en forskel på Bruttoproduktion og bruttoprimærproduktion? Jeg ved at bruttoproduktionen er den mængde solenergi planten får og omdanner til organisk stof pr. tidsenhed. Og bruttoprimærproduktion er den totale mængde stof omdannet ved fotosyntese, hvor den del d... -
ligning
Forumindlæghej.. hvad får I dette til?? 10-5x = 4 (x + 1) 5x + 30 - 7 * 2 = 2x + 31 - 6 4x + 15 - 3x - 7 = 12 15x - 12 + 16x - 14 = 36 kunne I også skrive udregningen. Den er også vigtig.. -
koncentrationsgradient
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig enkelt og klart, hvad definitionen på "koncentrationsgradient" er? Det er noget som forekommer ved passiv/aktiv transport af stoffer under osmose, i cellernes fedtlag, hvor koncentrationen af salt på den ene side er større på forhånd tak :) -
Talrække
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en talrække? Vil gerne have en forklaring :) 1, 10, ?, 43, 67, 96 Hvad er ? Mulighederne er: 14, 24, 34, 29, 39 -
Reducering
ForumindlægHej! Har lige et lille nemt spørgsmål for nogens vedkommende... Har jeg ret i at 4x-2x(3-x) Kan reduceres til 6x + 18? Tak på forhånd ;) -
Vektor...hvordan skal man løse den?
ForumindlægHåber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig... Jeg skal angive 1) a(a-hat)* b(b-hat), når vektorerne a*b=6 2) b(b-hat)* a(vektor) når a (a-hat) * b(vektor) = -5 Har siddet med de opgaver i lang tid og er ikke kommet nogen vegne. Håber derfor nogle vil vise mig hvordan de skal løses, så jeg til ... -
Mucho, mucha, muchos, muchas
ForumindlægEr der nogen der ved hvorfor man skal bruge enten Mucho, mucha, muchos, muchas i spansk og hvad er reglerne for det? -
Program til lineær regression
ForumindlægHej. Er der nogen der kender et godt graftegneprogram, hvor du kan indsætte målte punkter, og så få en tilnærmet funktion. Kan gøre det på min lommeregner, men vil gerne kunne gøre på pc, så jeg kan lave nogle billeder af grafens beliggenhed i forhold til punkterne. -
Solarkonstant
ForumindlægJeg sidder og skal regne med denne formel: I = A*R^-2 I = Lyskildens intensitet R = Afstand til lyskilden Mit problem er at jeg ikke ved hvad A er ??? Hilsen Simon -
Enhedscirkel
ForumindlægHej., nogen som kan hjæpe med dette spørgsmål? I en enhedscirkel som er indtegnet i et kordinatsystem og har begyndelsespunktet 0. Punkterne E og P ligger på cirklen. Punktet E har kordinatterne (1,0). P har førstekordinatten 1/3. vinklen mellem 0P og 0E kaldes for v. bestem cos v, ... -
Procent regning
ForumindlægHej jeg har to opgaver her som jeg ikke ved hvordan man gør. Kan nogen hjælpe mig? Tabellen viser udviklingen i forbrugerprisindekset januar 1999 til januar 2003: Januar: 1999 2000 2001 2002 2003 Forbrugerprisindeks:97,2 100 102,4 104,8 107,0 a) Hvor mange procent var s... -
Krafter
ForumindlægHey Jeg sidder lige med noget fysik som jeg ikke helt er sikker på. Opgave 10 En ballon vejer 300 kg og er påvirket af en opdrift på 3200 N. a. Hvor stor er tyngdekraften på ballonen? b. Hvor stor er den samlede kraft på ballonen? c. Stiger ballonen, eller synker den? Jeg har regnet... -
Erindring - er det tilladt/okay?
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en erindring, og ville spørge: Er det tilladt, at starte erindringen i nutid, og i erindringen starte en samtale med en person hvor den så hurtigt fører til datid? Altså, er det okay man ''støder'' i nutid her og der? - på forhånd tak. -
Hjælp - Differentialregning
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg knokler med denne opgave, som jeg bare ikke kan finde en løsning på. Er der nogle genier herinde, der kan gøre mig klogere på, hvilken måde, jeg skal tackle opgaven? Tak på forhånd :-) P.S.: Opgaven er vedhæftet -
Grænser!
ForumindlægJeg har en funktion f(x) som danner en graf: f(x)=sqrt(9-(9/25)x^2) Jeg skal beregne den eksakte værdi af rumfanget af omdrejningslegemet når figuren drejes 360grader. Men hvordan finder jeg grænserne for sådan en størelse?.. Jeg kan selvf. aflæse på en graf... men det er vel ikke metoden at gø... -
Argumentere for, at 2. gradspolynomiet ikke har nogen vendetangenter
ForumindlægHvordan kan jeg argumenterer for, at f'(x) = 7x^2 + 4x +2 ikke har nogen vendetangeter? Er det nok at sige, at en funktion f(x) = ax^2 + bx + c altid er en parabel?
