Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19801 til 19820 af 119569
-
grænseværdi
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at supplere Matematik A, men jeg har ikke haft matematik i fire uger og kan derfor ikke huske så meget. Det føles som om, jeg starter helt forfra. Lige nu prøver jeg at forstå grænseværdier og differentialregning – kan I hjælpe med at forklare det? Jeg forstår det slet ikk... -
Halveringskonstant
ForumindlægHej jer derude. Jeg skal i morgen fremlægge om halveringskonstant, hvor jeg skal udlede halveringskonstanten, men det er jeg dog lidt usikker på nogle ting. Jeg har nedskrevet mine noter, fra da min lærer gennemgik det, i et worddokument, og det jeg har markeret med rødt, er jeg ikke sikker... -
En studentereksamens opgave. om pH-værdien i en sø. Hjælp
ForumindlægI en sø måles pH-værdien til 4,7.a) Beregn [H3O+] .Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca2+(Reaktionsskemaet er ikke afstemt)b) Afstem reaktionsskemaet.c) Forklar, hvad man forstår ved en base.Hvilket stof reagerer som base i den angi... -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion... -
Aflevering!!!
ForumindlægI 2003 var der 830 medlemmer i Kalundborg Svømmeklub. Siden er antallet af medlemmer vokset med 45 om året. a) Opstil en ligning, der illustrerer denne udvikling (Husk at skrive, hvad de enkelte variable angiver). b) Bestem ved hjælp af ligningen det formodede antal medlemmer i 2015. c) Hvornår... -
Reducer udtrykket
ForumindlægJa er startet på matematik på B niveau i år, men desværre vil vores lærer ikke forklare os tingene hvis vi ikke forstår det :-( Reducer udtrykket: 2x (6 - x) + x2 + (6 - x)2 Vi fik også af vide vi kunne gøre det på lommeregner, men der vil han heller ikke forklare os hvordan vi skal bruge den. Så... -
nægtende sætinger :-)
ForumindlægNogen der vil forklare mig hvad nægtende sætninger er? Har prøvet her forneden at gøre et par sætninger til nægtende sætninger men aner ikke om de er rigtige eller forkert? På forhånd tak 1) The firm went bankrupt - The firm went not bankrupt 2) Barbie met her lover outside the shop - Barbie... -
omskrivning af phytagoras
ForumindlægHeej:) når man omskriver phytagoras sætning til: a^2 + b^2 = (b+1)^2 hvor man så ender med at finde b = (a^2 -1) / 2 men hvordan kan man bare påstå at c = b+1 ?? er dette her relevant at tale om i forhold til eksamen? på forhånd tak! -
Sekantens ligning?
ForumindlægEr i gang med en 2.g matematik aflevering som omhandler differentialregning, men er gået lidt kold da jeg ikke helt kan finde ud af hvad der menes med sekantens ligning! Har læst hele kapitlet igennem, men kan ikke komme frem til hvad det er! Nogen der gider forklare mig det? :) -
ligning!!
Forumindlæghej, Er igang med en matematik opgave, og er kommet til en opgave, hvor jeg er gået i stå. håber i vil hjælpe;) - vi har at: y= 0,5x^2-6x+19 => x^2-12x+38-2y = 0 opfat her y, som en konstant og løs andengradsligningen med hensyn til x? -
Hjælp!! :/
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at løse disse opgaver, da jeg ikke har haft matematik i rigtig rigtig lang tid. Nogen som vil hjælpe? Jeg vil være så taknemmelig :( Løs ligningerne: a) 5x2-4x-1=0 b) 4x2-4x+1=0 c) 4x2-3x+1=0 Mange tak :) -
Vektorer i Planen
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, nogen der kan hjælpe? Opgaven lyder på at finde normalvektoren til en plan a, som har ligningen 3x-7y+21z-21 = 0 Normalt ville jeg jo finde normalvektoren vha krydsproduktet, men hvordan gør jeg i dette tilfælde? -
Ansøgning ergoterapeut. Spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil gerne uddanne mig som ergoterapeut og regner snart med at lave en ansøgning, dog har jeg et par spørgsmål om min uddannelse jeg fuldførte i sommers. Jeg blev færdig med en Fuld HF i sommers, dog ikke en almindelig en på 2 år, men på 3 år dvs, enkeltfag, men samlet en fuld HF.. S... -
areal i rummet
Forumindlæghvad er formelen til arealet af en trekant i rummet. -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
Funktioner
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik opgave og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = 4*0,5^x og g(x) = 4*2^x. Jeg vil meget gerne høre hvordan finder ud af det, evt med udregning, på forhånd tak:) Grafen ser sådan, på det vedhæftet bilag: -
Vektorer - Beregn vinkel mellem vektorer!
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og synes noget af det er så svært at forstå. håber der er nogle der vil hjælpe Der er givet to vektorer a= 5,-2 og b= 2,1 a:Beregn vinklen mellem a og b (den har jeg lavet og fik den til at give 45,44 grader) b: Beregn vinkel mellem a og a+b c: beregn vink... -
hjælp
ForumindlægHej alle er der nogen som har en facitliste over opgavesættet i matematik fra den 10. december 2010, da jeg gerne vil sammenligne mine resultater? og måden de har svaret på dem? -
rettelse til nogle sætninger
Forumindlæggoddag...Jeg har nogle tyske sætninger, som jeg ikke er helt sikker på... og ville derfor blive glad hvis der var nogen som gad at rette dem igennem...1. Jemand gibt immer Absagen wenn sie Abstellungsplatze suchen, und das ist bestimmt nicht ein guter Start an seinen Lebens als Erwachsene.2. Jede... -
Monotoniforhold
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgave b i vedhæftede fil? :)
