Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19801 til 19820 af 92586
-
Analyse - Roman - Perspektivering - Erik Barfoed "bræk"
ForumindlægHej Jeg har læst Erik Barfoeds Roman "Bræk" og jeg mangler desværre lidt inspiration til perspektivering?? Karl :) -
Installation
ForumindlægHej håber jeg kan få noget hjælp her :) Jeg prøver at få LaTex til at virke, men har aldrig prøvet det før og håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har hentet miktex, GhostScript og GSview http://www.miktex.org/2.6/Setup.aspx <-miktex http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/<-GhostScript og Gsvi... -
Strukturen i et bevis (II)
ForumindlægDenne tråd er i forlængelse af https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530045 Jeg sidder og repeterer beviser for løsningen af differentialligninger: y' = ky har løsningen f(x) = c*e^(kx). Beviset består af to dele (citat): "a) Hvis f er en løsning, så er f af formen f(x) = ... -
Hjælp til en opgave! Nem én.
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en matematik opgave, men jeg ved desværre ikke, hvor jeg skal begynde. Ifølge min lærer, skulle den være ret nem :) Opgaven kan ses her: http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=10678 Vil I ikke nok hjælpe mig? -
MAT B SKR. EKS. 31. MAJ 2012!!!!!
ForumindlægHej! Er der nogle herinde som var til matematik b skr. eksamen fra STX d. 31. maj i år? Hvis dette er tilfældet er der så nogle der evt. har en facitliste eller vil lægge deres opgave op, så man evt. kan se hvor mange rigtige man har, da der stadig er lang tid til offentliggørelse af ens ... -
små lette regnestykker
Forumindlæghej jeg er lige startet på skole igen og kan mærke at jeg jeg har glemt en del i matematik en af regnestykerne er: 79×21= kunne ikke finde ud af det nogen der har en god metode? det samme med divider regnestykket lød sådan 2205:7 = nogen der har en god metode til at divider med store tal? t... -
Kender du en effektiv måde at forberede til eksamen på?
ForumindlægHej :) Sidder og er lidt urolig for mine eksamener.. Læsestoffet er kolossal og det er tunge fag. Matematik fysik og to andre fag..på universitetet. Kender I en effektiv måde jeg kan lære mest muligt på kortest muligt tid? Altså forberede mig så effektivt som muligt. Status er at jeg ikke står ... -
Gåde.
Forumindlæghej. jeg har fået stillet et matematik spørgsmål, og kan ikke komme videre med spørgsmålet. er der nogen der ude der kan hjælpe mig... ?? jeg har brug for mellemregningerne, hvordan det skal regnes ud.. hvor gamle er de? han er fire gange så gammel, som hun var, da hun var halvt så gammel som ham... -
-3x2-5x-3=6x+7
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og laver min matematik aflevering og jeg er kommet til den sidste opgave: -3x2-5x-3=6x+7 - det jeg er kommet i tvivl om er, om jeg skal udregne den på normalvis ved -b+-(kvadratrod) divideret med 2*a, også når der står 6x+7 og ikke 0? -
Tegn en sumkurve
ForumindlægJeg har i min matematik aflevering fået stillet spørgsmålet."Tegn en sumkurve. Hvad gælder der om antallet af solskinstimer i en december måned, når den er blandt de 20 % mest solrige i 50-årsperioden?" Nogen, som ved hvad der menes med det sidste spørgsmåk Og kunne I eventuelt gi... -
Jeg gider ikke at forberede mig til eksamen
ForumindlægIgennem hele læseferien har jeg aldrig nogensinde prøvet at presse mig selv til at gøre noget, i det her tilfælde at forberede mig til de her mundtlige eksamener(FSA). Var oppe her forleden til fysik, havde ingen faglig viden omkring det emne jeg trak så jeg kom hjem med et 00-tal.. Her i over ... -
Ret & find fejl
ForumindlægJeg sidder fast i nedstående lektie a) Correct each sentence and make it grammatically correct. b) Write down one grammatical term per sentence that explains this mistake. c) All these mistakes fall into two categories. Which two? I do not understand. Thank you for asking. Every day he got a... -
Hvad er....
Forumindlæg2 + 2 ! -
Udregning af afstand ved hjælp af F=m*a
Forumindlægjeg har arbejdet lidt med Newtons 2. lov med ligningen F=m*a. ud fra den har jeg prøvet at udarbejde mig til en metode hvorpå jeg kan jeg kan måle en afstand ved at slippe et objekt fra en klippeskråning elelr noget lignene og derefter tage på hvor lang tid den er under vejs og så beregne afsta... -
Udklædning - Stay Awake
ForumindlægPå søndag er der, på "mit" gymnasium, Stay Awake! Det vil sige at vi klæder os ud, går i byen hele natten, og møder så op på gym mandag morgen efter en nat uden søvn, og afholder 3g-show. Mit problem er så bare - hvad skal jeg klæde mig ud som? Nogen idéer? -
Differentialregning - funktion
ForumindlægEn funktion er givet ved 1/4x^4-2x^3+4x^2+3 a) Løs ligningen f'(x)=0 b) bestem montoniforholdene for f Er der en der vil være sød at hjælpe mig? Kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør :) -
Medicin/sygeplejerske?
ForumindlægJeg er 22 år og har læst psykologi i 2 år til sommer. Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle læse medicin men knækkede halsen på suppleringsfagene som jeg valgte at starte på direkte efter gymnasiet på GSK. Jeg var sproglig student men med biologi på højniveau. Lige nu er jeg bare der hvor je... -
Dette er umuligt for mig
ForumindlægLigninger.... det er noget svært noget. jeg har slet ikk forstand på det hele der har med ligninger og gøre. jeg ved kun at man skal få x på den anden side nogen der gider at hjælpe mig? -
Potensen som x
ForumindlægHvordan løser jeg denne for for ligning?.. Altså når x`et er potensen..\nex:\n2^x=8 -
Hvordan udtaler man navnene?
ForumindlægNu mens jeg sidder og læser til old-eksamen bliver jeg i tvivl om, hvordan man udtaler en række navne: Herakles Telemachos Peloponnes Peisistratiderne ArtabanosJa, der er nok mange flere når det kommer til stykket... Er der én, der vil være sød at skrive de 5 ovenstående navne med trykstreg,...
