Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19841 til 19860 af 33826
-
Gymaniselære
ForumindlægKære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi... -
Mat A & Fys B (SRP)
ForumindlægJeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne... -
Ligger følgenetre punkter på en ret linie?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej? -
HHX
ForumindlægHvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D? -
Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.
ForumindlægJe sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft. -
Afsnit om metode i SRP?
ForumindlægSkal der indgå et afsnit om metode i SRP? -
Fra erhvervsuddanelse til hf???
ForumindlægJeg er en familiefar på 27 år,der er uddannert murer. Jeg har været udlært i 7 år og har arbejdet som murer i alle 7. Nu har jeg i de sidste par år været træt af murerarbejdet, ( det er ikke udfordrende nok) så nu overvejer jeg at tage en hf, enten fuldtid eller på enkeltfag.( man kan ikke så me... -
Mat opgave
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd. -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak. -
Bestem tallene a og b
ForumindlægJeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ??? -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u... -
Enhedscirklen
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke de her spørgsmål: A: Hvad er den største og mindste værdi sinus kan antage i intervallet 0-180 grader? B: Hvad er den største og mindste værdi cosinus kan antage i intervallet 0-180 grader? C: Hvornår er intervallet 0-180 grader interessant? D: Forklar hvorfor sin(30 gr... -
optimering
ForumindlægJeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses? -
Lignings hjælp!
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?! -
13.2b
ForumindlægKan I hjælpe med denne her opgave? -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
Y''=cy
ForumindlægHej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak -
Funktion
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe mig, og evt. forklare det Funktionen f er bestemt ved f(x) = 2x^2 - 5x + 3 Bestems f(0), f(1) og f(5) -
Hvor mange procent øges?
ForumindlægHej jeg har siddet fast i denne opgave i noget tid nu: Jeg har fået a til at være 1,99 og b til at være 0,0065 så manger bare opgave b,c og d, jeg vil ikke have at "I" løser opgaverne, men ligesom hjælper til at jeg fatter hvad det er jeg skal :) mange tak
