Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19881 til 19900 af 96602
-
vektor i rum
Forumindlægi et koordinatsystem i rummet er givet tre vektorer:a=(1,2,3), b=(2,-1,2) og c=(-1,2,2) - bestem tallene s og t, således at vektoren: d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c, og angiv koordinatsættet for d.add: har en lille idé om, at krydsproduktet af de 2 retningsvektorer(b og c) - nogle der... -
MatA 2.011 Vektorer
Forumindlægi et koordinatsystem er givet vektorene a=(2,-5) og b=(-6,4) og c=(11,0)vektorene a og b udspænder et parallelogram-beregn arealet af dette parallelogramdette udregner jeg så til:A=/det(a,b)/=22det jeg så ikke kan finde ud af er dette:- beregn længden af hver af diagonalerne i parallelogrammetje... -
eksponentialfunktion - eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål til en årsprøve i 1.g, der siger: Redegør for eksponentialfunktion, samt hvordan forskriften for en eksponentialfunktion kan findes ud fra to punkter på dens graf. Redegør endvidere ... og så kommer der mere. I andre spørgsmål har min lærer skrevet eksponentiel funktion ... -
Problemer igen!
ForumindlægVed ikke hvad jeg skal gøre i følgende opgave: g(x)= (2x^2+bx)/(x-a) Det oplyses at grafen for g har en asymptote med ligningen x-2 og en asymptote med ligningen Y=2x+10 Bestem tallene a og b Jeg har fundet a, men jeg kan ikke finde ud af at finde b.. Jeg må skulle finde x for at isolere b, ... -
Matematik hovedbrud
ForumindlægJeg skal til at lave en aflevering i matematik på b-niveau og har i den grad brug for hjælp til et par opgaver. Opgave 2) Du får at vide at: f(x) = a⋅ln( bx ) og du får at vide at: f(1) = 2 og f(3) = 4. Beregn a og b. Opgave 4) Du får at vide at: f(x) = a⋅ebx og du får at vid... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægGrafen for en exponentiel funktion går gennem punkterne (-2,5) og (6,8) bestem forskriften for funktionen. Det første jeg så gør er at finde a: Det har jeg gjort således: Y1 divideret med y 2 * 1 divideret med x2-X1 Det får jeg så til 0.2 til sidst i regnestykket. Så har jeg prøvet på at fin... -
hjælp til vektorer
ForumindlægVil gerne vide hvilke formler jeg skal bruge og gerne evt. udregning også. _______________________________________________________________________ 1) en vektor har længen 7 og danner en vinkel på 54 grader med første aksen. Bestem de mulige koordinat sæt. 2) ved vektorene a og b gælder at a = 2,... -
bevis for skalafaktorens tangens?
ForumindlægHalløj folkens! (: Sidder lige nu med skalafaktoren og kan ikke helt for den sidste del med tangens til at gå op? Tan(A)= sin(A)/cos(A) = (a/c)/(c/b) = a*c/c*b = a/b Er hvad jeg er kommet frem til i vores notater, men kan ingen steder finde hvordan dividere tegnet imellem ac & og cb bliver... -
Har jeg bestået?
ForumindlægHey jeg sidder her og tripper. Fik 4 i skriftlig matematik på C-niveau, og 4 i mundtlig på C-niveau, altså i mine årskarakterer I 2.g fik jeg kun 02 mundtligt på b-niveau, og 00 skriftligt! Endvidere var jeg oppe til skriftlig eksamen på B-niveau hvor jeg fik 00? er jeg bestået eller hvad?... -
Hjælp til lineære funktioner - aflevering
ForumindlægHar denne opgave som jeg ikke kan finde ud af: Antallet af danske lønmodtagere, der betaler til efterlønsordningen, er i perioden 2000-2005 aftaget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives med en lineær funktion y=ax+b, hvor x er antal år efter 2000, og y er antal lønmo... -
Eksamensopgave, hjælp!
ForumindlægHar absolut ingen idé om hvordan man løser den her opgave, håber nogle af jer kan hjælpe :) Her er hele opgaveformuleringen: Person A og person B løber i det samme 10 kilometers-løb. De starter på samme tid, det samme sted. A løber med en gennemsnitshastighed på 18 km/t. B løber med en gennemsni... -
Opgaver med y2,y1,x2,y1
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til disse opgaver, nogen der kan hjælpe?? Opgave 1:Bestem en forskrift for den lineære funktion, hvis grafen går gennem punkterne - A(-2,1) og B(4,13) Opgave 10: I en model for de aktiske områder kan primærproduktionen f(x) (målt i gram kulstof pr. kvadratmeter pr. år) b... -
Svær opgave: Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har fået en svær opgave af min lære, som handler om vektor i planen: " Billedet viser en tagkonstruktion til en pavillon. Taget har en grundflade som er en regulær 8-kant med en sidelængde på 3 meter. Højden på taget er 2 meter" 1. Bestem koordinaterne til punkterne A, B, ... -
tysk stil
Forumindlægværd sød at rette denne stil da jeg er i tidsnød eller og så plzz sige hvor jeg skal rette(hvilke ord i hvilke sætninger der skal rettes) på forhånd tak. Deutsch Das letzte BuchHeute kann man sehr viel mit der Computer-Technologie machen. In die Computer kann man fantastische Welt schaffen.Univer... -
Opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægNogle der vil tjekke følgende opgave? og give hints til de 2 næste?Opg 1:a) Reducer (a+2b)-4b-(a+b)(a-b)a^2+4ab+2b^2-4b-(a^2-b^2) = a^2+4ab+2b^2-4b-a^2+b^2=3b^2+ab-4bb)Bestem a, så 2 er rod i polynomiet p(x) = x^3 + ax^2 + 2x − 4 .Ved, at når 2 er rod i p(x) betyder, det at p(2)= 0. Nogle d... -
Bestem ligning
ForumindlægHej alle sammen..I et koordinatsystem er A(0,0) og B(6,4)Bestem ligning for midtnormalen m til linjestykket ABm skærer koordinatsystemets førsteakse i punktet CBeregn afstanden CBJeg kan ikke finde ud af nogen af dem så håber nogen kan hjælpe! -
reducere
ForumindlægHej. Jeg ville se om nogen kunne hjælpe mig med denne opg. jeg fik vist en opgave herinde igår som hjalp mig meget og håber jeg lige kan få en opg vist igen så jeg forstår opsætnings metoden. Kan nok når jeg kun har 2 parrenteser mod hinanden men min bog viser intet om når der står 3 :( Ska... -
Matematik, funktioner
ForumindlægJeg har lige en matematikopgave her, som jeg ikke helt forstår.Opgaven lyder således: Find a, b og c hvis f(0)=5, f(-2)=21 og f(3)=-4 og f(x)=ax^2+bx+cjeg har tænkt følgende:for at finde c;5=a0^2+b0+c5=cDet samme vil jeg så bruge for at finde a og b, bagefter vil jeg så gøre det samme med de andr... -
Hvis man går i HF??
ForumindlægHvis man nu tager HF får man karakter??Får man årskarakter ?? Er det svært ? -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :)
