Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19921 til 19940 af 92586
-
Analyse af Rytteren af H.C Banner
ForumindlægHej. Er der nogle som har et eller andet med Rytteren af h.c banner? :-) -
Please har behov for hjælp. passiv dansk-engelsk oversættelse!!!
Forumindlæghey, jeg har skide brug for noget hjælp, jeg dumper sgu snart i engelsk, hvis jeg ikke forbedrer mig. Så er der nogle der er søde nok til at tjekke den lige igennem for mig. Såå redder i min dag(JEG MENER DET)de fleste af dem er passive sætninger:Oversæt:1. Stykket blev formodentlig skrevet af Be... -
Hjælp til engelsk stil
ForumindlægHej alle. Er der nogle søde mennesker der vil hjælpe med at rette miin engelsk opgave omkring mit uddannelsesønske? jeg kan ikke vedhæftte dokumentet så jeg skriver det bare nedenunder. På forhånd tak! After 9.th grade, I want continue in 10.th grade on Randers Realskole. The reason why I ... -
Ingeniør - Maskinteknik - Noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg har et lille spørgsmål som jeg håbede i kunne svare mig på. Er i gang med at læse Mat A op og jeg syntes det er svært. På mat b fik jeg karakteren 7/7. Det skal lige nævnes at jeg tog mat b på et turbokursus, og jeg syntes det gik lidt for hurtigt. Det varede en 6 uger. Mit spørgsmål... -
Beregning af aktuel koncentra
ForumindlægHej Er der nogle, der kan genfortælle mig hvordan jeg beregner den aktuelle stofmængdekoncentration og måske lave et eksempel med forsøg 1? -
Forklar en udregning (produkt)
ForumindlægNår man vil udregne et produkt, omskrives det sådan her 89,65⋅413,1= 0,8965⋅10^2 ⋅0,4131⋅10^3 = 0,8965⋅0,4131⋅10^5 Jeg skal forklare udregningen, ved ikke rigtig hvordan -
Hjælp - ret mit "brev"
ForumindlægHeysa. Jeg skulle skrive et "brev" til en ny elev, som skulle begynde i vores klasse. Og eleven kommer altså fra the overseas... :-O Ehm ja, det fylder næsten en side, det måtte ikke fylde mere, men jeg er ret sikker på at have mange gramatiske fejl. Engelsk er ikke min stærke side ...S... -
oversættelse
Forumindlæghejsa.. Nogle der gider at rette? (tysk-dansk) 1) Jeder soll sich so ruhig benehmen und so langsam gehen, dass es keinen Unfall (gemeint ist in der engen Klasse) gibt.1) Enhver burde sig rolig opføre og gå langsom, der er intet uheld (tarvelig er det i sværheds klassen) give.tak -
Bevis for den komplekse eksponentialfunktion
ForumindlægHej Jeg sidder her og prøver at få beviset for til at gå op, dog uden held... Jeg har virkelige svært ved at forstå hvordan . Faktisk, kan jeg slet ikke få det til at give mening. Jeg har et notat fra DTUs noter om komplekse tal, som siger: Mine spørgsmål er: 1. Hvorfor giver ? 2. Hvord... -
kvinders regtigheder regler?
Forumindlæghej ¨ville lige spørge om, retigheder og vilkår idag og muhammeds tid har jeg skrevet nedunder sådan her : Kvinder kan sagtens giftes igen efter deres skilsmisse, men hvis hun er separeret (skal hun have en venteperiode i tre menstruationsperioder eller i tre måneder) hvis hun ikke har, er ... -
Privat Undervisning Søges
ForumindlægHej Jeg er en 18 årig gymnasieelev fra Birkerød som søger noget hurtigt privat undervisning i mundtlig engelsk her inden den 29 maj hvor jeg skal op.Selvfølgelig imod betalning. Skriv til min mail hvis du er interesseret i at hjælpe eller kender nogle der kan.Der er tale om engelsk højniveau i 3.... -
A discussion about Denmarks finances
ForumindlægHi every wise persons out there. Today i want to have a discussion about finances. I want all persons pronunciations in English and only English. Here is the title on the subject. "Do you think, that Europe shall be intervene in development in Danish finances? ... -
F(x) - hvad vil det sige?
Forumindlæghej , igen :) . jeg står fuldstændig på barbund med det her. hvad vil det sige at f(x)=10 ? /: Nogle der kan hjælpe ? på forhånd tak :) -
Gymnasieelev søger underviser
ForumindlægHey! Jeg søger en universitetstuderende, til at hjælpe mig med matematik, fysik og kemi. Jeg går selv i 2.g Du skal helst bo i København (jeg bor selv i Holte). Hvor vi skal mødes, og hvad timelønnen skal være, kan vi altid blive enige om. Behovet vil jeg tro er omkring 2-4 gange om måneden á 1,... -
Spørgsmål mht. gsk kurser (Gymnasiale suppleringskurser)
ForumindlægSad lige og troede det var så lige til da jeg printede min ansøgning ud til et 3 måneders gsk med matematik b, men det var det så ikke alligevel.. Håber nogen kan svare på mine spørgsmål 1. Jeg er student anno 2007. Jeg har haft 3 årigt matematik på A niveau men er dumbet det. Jeg kunne nu godt... -
1.7 mat fsa maj 2007
ForumindlægNogen der har lavet eller ved hvordan man laver opgave 1.7 i Matematik problemløsning maj 2007 . opgaven lyder følgende : Murstenene stables på kvadratiske paller med siden 46cm. Stenene anbringes i syg lag, og der er 112 sten i alt på sådan en palle . 1.7 Tegn en skitse, der viser hvordan d... -
Sort snak om ligninger!
ForumindlægForstår godt enkle og simple ligninger... men forstår ikk dem her: 1. 5(3x-2)+2(5x-3) = 7(4x-1)-3(5x-1) 2. 4(2x-5)+8(3x-5) = 5(4x-3)-3(2x-3) 3. (5x-4)*3-(4-3x)*5 = 7x+(3x-4)*7 Nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig? Som sagt er jeg ikk videre god til matematik, så en forklaring på hvordan man r... -
Binære tal med fire 1-taller?
ForumindlægHej derude! Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette - det er ret urgent, da jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen. Er der nogen der kan svare mig på hvordan man plusser fire 1-taller med binære tal? Så vidt som jeg har forstået, får man 0 og 1 i mente ved to 1-taller og man får... -
1.000.000 i en opgave
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og er i gang med at lave en matematik opgave, hvor jeg skal finde hvor mange procent antallet af mennersker er vokset med i verden. Jeg skal lave en udregning med formlen: r = n^kva.rod K/k0 - 1 Da det er tal med millioner, hvordan skal man skrive det i opgaven ? Skal jeg ... -
algebra
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik, som jeg ikke kan løse. Anna beder Brian om at tænke på to tal, x og y, og udføre følgende beregninger: a = x + y b = x – y Brian vælger tallene x = 5 og y = –3 1 Vis ved beregning, at b – a = 6. 2. Anna siger, at a + b altid vil give 2x ...
