Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19941 til 19960 af 152921
-
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
Reducér
ForumindlægJeg har prøvet at reducére udtrykket men jeg er slet ikke sikker hvis i lige ville hjælpe mig med den. (a-b)^2+2*b(a-b) a^2+b^2-2*ab+2*ab-2*b^2 a^2+b^2-2*b^2 a^2-b^2 -
HJÆLP; Stokastisk variable
ForumindlægNedenstående tabel viser sandsynlighedsfordelingen for en stokastisk variabel X. t | 0 | 2| 4| 6 | 8 | 10 P(X=t) |0,05 | a | a | a |0,25 | 0,10 Bestem tallet a. Hvordan bestemmer jeg tallat a??? -
Matematikhjælp - uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Bestem tallet a, så x = 4 er løsning til ligningen a * sqrt(x) = 3x - 2 Er lidt på bar bund. -
Svær opgave
Forumindlægbestem A(7) og A(x) når f(x)=2x-3 og xe[2;9], -
Forklarring til kontinuert funktion
ForumindlægNogle som kan forklare følgende udtryk: lim f(x) = f(a) x→a -
Hjælp til reducering
ForumindlægHej, jeg står med et reducering stykke, som jeg har glemt hvordan man beregnede sådan slags, her er stykket: - (a + 2b)(a - 2b), tak. -
Trigonometri
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til følgende opgave: Beregn de ubekendte stykker i trekantet ABC, når A = 62, a=15 og b= 7 På forhånd tak! -
Logaritme
ForumindlægHvilken logaritmeregneregel bruges til at bevise formlen for fordoblingskonstanten? Er det denne regneregel? Log(a^x)=x*log(a) -
Rettelse
ForumindlægHej folkens , jeg håber nogen gider rette en engelsk tekst jeg skulle skrive på forhånd tak . Ps. er ikke særlig god til engelsk The text is a about a young boy which name is Nick, his father and his uncle, row a boat across a lake to am Indian camp. Nick’s father has been summoned to deliv... -
Emner til 2g
ForumindlægJeg har lige afsluttet første år på gymnasiet, og dvs., at jeg også har afsluttet det første år af mit 3-årige kemi-forløb. I 2g (efter sommerferien), har jeg lyst til at kunne følge GODT med i kemi, da jeg skal afslutte faget i dette år, Vi har gjort brug af bogen basiskemi B Jeg vil altså ... -
Funktionelle grupper :-)
ForumindlægHej alle. Jeg har kemi C i år, men vores lærer har allerede fået os til at stifte bekendtskaber med de funktionelle grupper, hvilket egentligt ikke er svært. Der er bare én ting der er lidt slørret for mig; Hvornår bruger man suffikset, og hvornår anvendes præfikset. Jeg sidder og læser i ... -
Bestået / ikke bestået bedømmelsesform på odontologi
ForumindlægHej Allesammen. Jeg vil lige spørge om der var nogen der kan forklare mig princippet i bestå / ikke - bestå. Hvordan er det man skal forstå denne bedømmelsesform. Hvis der fx er 3 opgaver 1) biologi opgave med 50 multiple choice spørgsmål 2) Biologi og kemi ( essayopgave - hvor der er 8 bio... -
SRP hjælp :/
Forumindlæghejsa jeg skal snart skrive SRP og har ikke valgt emne endnu. det har jeg ikke fordi jeg svært ved at finde et godt emne, hvor jeg har meget stof i både biologi og kemi. jeg vil rigtig godt skrive om hjertet, men jeg kan ikke komme på nogle hjertesygdomme hvor der også er meget kemi involeret (me... -
Fatter ikke systemet
ForumindlægHej jeg har lige afsluttet Kemi og Fysik for ikke så lang tid siden. Men jeg ved ikke hvordan karakteren helt tæller i afslutningen af 3.g. Her kommer spørgsmålet: Jeg afsluttede med en årskarakter i fysik med 7 og kemi med 02 Dernæst blev jeg trukket ud til eksamen i Kemi og fik 4 Mit spørg... -
Gymnasielærer
ForumindlægHej folkens Gymnasielærere undviser jo i mindst 2 fag. hvis man tager den 5-årige uddannelse til biolog kan man hvis man også tager et pædagogikum på 1 år få kompetance til at undervise på gymnasier. men Gymnasier ser jo helst at kan undervise i mindst 2 fag så vil det være nødvendigt at tage en... -
Ret min opgave for 200 kr - titrering af eddike
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har færdiggjort en aflevering i kemi om titrering af eddike. Opgaven har en stor medbestemmelse på min årskarakter, og eftersom jeg afslutter kemi i år, er det en vigtig karakter - jeg går efter 12 tallet. Derfor ville jeg høre, om der var nogen herinde, med god faglig b... -
Idealglasloven
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe en ældre dame? Er helt blank inde for kemi. Og sidder og skal lave kemi rapport efter en kemi weekend. Beregn ud fra idealglasloven, hvor meget den dannede stofmængde H2O (g) og CO2 (g) fylder. Antag at temperaturen er 175 grader og trykket 1,180 bar. Vi antager, ... -
x2=x1+h
ForumindlægBenyt formlen for a til at vise, at hvis x2=x1-h, da vokser y med a*h. Hvad er h? Altså definitionen på det. Ligesom a er hældningskoefficient. -
Reducér udtrykket
Forumindlæghej kan i hjælpe mig her. hver gang jeg prøve, syntes jeg det bliver forkert. tak på forhånd. reducér udtrykket (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b)
