Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 19941 til 19960 af 46824
-
integralregning hvad menes der i dette
ForumindlægForstår ikke hvad der menes, når man siger: "Integralregning er en opsummering af en graf" hvorfor er det en opsummering? Så vidt jeg har forstået det, omhandler det at finde arealer af punktmængder? -
Bestem koordinaterne til røeringspunkterne for to tangenter
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal bestemme koordinaterne til røringspunkterne for disse tangenter. Grafen for funktionen g(x)= (x^2-3x-4)/(x+2) har to tangenter med hældning -½. Er det korrekt at jeg skal differentere funktionen og derefter skal jeg bruge tangentl... -
Areal af ottekant
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan jeg skal regne arealet af en ottekant. Den er regulær. Jeg behøver blot en formel for, hvordan man gør. På forhånd tak :) -
oversættelse. Hjælp!
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe med at rette den oversatte tekst til engelsk? Næste day lukker heksen Hans inde i et bur og tvinger Grethe til at arbejde hårdt. Stakkels Grethe vasker, skrubber og gør rent hele dagen. Hun er så ulykkelig og græder fordi hun ikke kan hjælpe sin bror, som må blive i bure... -
Hjælp til reduktion !!
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil med to opgaver, hvor jeg skal reducere - .. -
SSO (fodnote)
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i historie. Men nu er jeg blevet i tvivl om hvornår jeg skal bruge fodnote/sidenote? Er der nogle der vil fortælle mig hvordan og når jeg skal bruge det? På for hånd tak! -
Overfladearealet
ForumindlægDer er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, håber på at der måske er nogle som kan hjælpe mig: En kasse uden låg skal rumme 800 cm3. Kassen skal være dobbelt så lang, som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opgaven går nu ud på at fastlægge kassens dimensioner,... -
diiferentialregning
ForumindlægHej jeg har en opgave, hvor jeg skal differensere nogle funktioner, men bare lige for en sikkerhedsskyld ville jeg spørge om jeg gør det rigtigt? f(x)=x^4+3*x^2+8 det giver f'(x)=4*x^4-1+3*2*x^2-1 -
Opstil en funktion til at beregne volumen af en cylinder, integralregning skal indgå.
ForumindlægFor at gør diget ekstra stærkt, skal diget udstyres med en betoncylinder, der skal ligge inden i diget. Cylinderen skal have samme højde som diget, dvs. diameteren i cylinderen skal være lig afstanden fra digets bundlinje til digets top. Opstil en funktion som kan benyttes til at beregne volum... -
Binormialfordeling
ForumindlægHej Jeg vil være meget taknemmelig hvis der er en som vil vise og forklare mig et eksempel på beregning af en enkelt og en summeret sandsynlighed indenfor binormialfordeling i matematik. Mvh Peter -
funktioner
ForumindlægPå excel har jeg fået følgende ligning ud fra en graf, der er blevet afbildt: y = 3E+07x - 32561 Hvad betyder "E+"? Forstår ikke, hvad dette hentyder til. -
Funktion
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave der lyder: Hvis et træ vokser med en gennemsnitslængde på 7 mm om måneden, ved de mest optimale forhold, hvad vil længden være efter 43, 55, 65, 74, 82. 96 dage? Da der står ved de mest optimale forhold, har jeg valgt at anvende lineær funktion: y= -1/2 *... -
Lav 95% konfidensinterval for benzen koncentrationen
ForumindlægHej håber på hjælp fra jer søde mennesker, og tak på forhånd I forbindelse med analyse af vandkvaliteten i Grindsted Å og Grindsted Engsø, har man målt følgende koncentratiner af benzen ug/L: Analyseresultater benzen ug/L: Grindsted Å Grindsted Engsø 0,83... -
Hjælp til Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten
ForumindlægHej jeg fået denne opgave, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af den! I en retvinklet trekant er følgende givet: vinkel C = 900, a = 11 og c = 23 a) Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten samt arealet af trekanterne. -
Hvad er en linære funktion?
ForumindlægHej, jeg har fået spørgsmålet - Hvad er en linære funktion. En person der har en virkelig god forklaring på dette spørgsmål? -
Perserkrigen - Bygger en bro.
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring perserkrigen i Herodot. Der står, at Fønikerne og Ægypterne bygger en bro og derefter ødelægger en storm bruge og Xerxes bliver sur. Hvorfor bygger de en bro? Det forstår jeg ikke. -
Minus brøk
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der lige ville hjælpe mig med dette her brøkstykke: 19 - 8 5/8 (5 er tælleren og 8 er nævneren) -
Analyse af FN resolution 687
ForumindlægHej med jer, Er der tilfældigvis én, der ligger inde med en analyse af FN resolution 687 (Iraks invasion af Kuwait - våbenhvile), eller kan hjælpe mig til denne krig, set som FN og USA som aktør? På forhånd tak :-) -
bilens acceleration
Forumindlæger der ikke en som kan hjælpe mig med denne opgave -
SSO hjælp - Omkring frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e...
