Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19961 til 19980 af 22257
-
Partikel/bølge-dualitet
ForumindlægGodaften Jeg sidder netop og læser om partikel-bølgedualitet, og jeg forstår såmænd godt de enkelte fænomener, men jeg synes ikke, at min bog giver et sammenholdende billede af de to fænomener. Jeg har forstået, at lys, når det optræder som fotoner, frembringes af et atom, der skifter fra en ... -
Hjælp til afstem kemiske reaktioner
ForumindlægJeg skal afstemme nedenstående. Jeg ved at der skal være lige mange på begge sider, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribbe det an. Er der en, der kan hjælpe og forklarer metoden? H2(g) +F2(g) --> HF(g) P(s) + Br2(g) --> PBr2(s) H2 (g) + Br2 (g) --> HBr(g) På fo... -
Bjerrum diagram - beregn pH værdien
ForumindlægHejsa Man har reaktionen for titreringen mellem Calciumcitrat og saltsyre: Ca3(C6H5O7)2(s) + 6 HCl ----------> 2 C6'H8O7(aq) + 3 CaCl2(aq) Ved ækvivalenspunktet er der forbrugt 20,6 ml 0,1 M HCl Der har følgende bjerrum Diagram: http://peecee.dk/upload/view/166155 Så er opgaven: Beregn pH ... -
pH beregning
ForumindlægEftervis at titreringsopløsningen har pH = 4 i ækvivalenspunktet. Antag at der er afvejet 0,1004 g Na2CO3 og brugt 19,50 mL 0,0950 M HCl. kan ikke lige huske hvordan man får en pH ud af det her har prøvet med: -log([H+] men det gav 1,....men det kom ikke bag på mig at det var forkert -
Plat/Krone: 2 Krone 1 Plat
ForumindlægHej Hvad er sandsynligheden for at kaste 2 kroner og 1 plat. Jeg vil gerne have det skåret MEGET ud i pap tak. -
bestem hastigheden af jordenskredsløb
Forumindlægkun jordens radius er givet. J_rad = 1.5E8 km hvordan griber jeg opgaven an? -
Hvad er global opvarmning? klimaforandringer
ForumindlægHej Jeg er en smule forvirret. Ved ikke rigtig, hvordan jeg besvarer dette spørgsmål. Hvad er global opvarmning? Hilsen hildur -
Henfaldskema
ForumindlægBlyisotopen Pb-211 er beta(minus)-radioaktiv.a) Opskriv hendfaldsskemaet for hendfaldet af Pb-211.Det er noget med at ved dette henfald forbliver A ens, mens Z ændrer sig til: Z-.Så det nederste tal bliver vel 210 men hvor får jeg det øverste fra ? -
Kan man tillade sig at generalisere mennesker?
ForumindlægLad mig starte med at specificere emnet ved at tage fat på et eksempel. Helmuth Nyborg er en dansk professor i udviklingspsykologi, og for et par år siden hævdede han, at mænd er klogere end kvinder. Om dette er sandt eller falsk, skal vi ikke tale om. Helmuth blev omgående suspenderet af dekanen... -
Kan man tage stundetereksamen på ny?!
ForumindlægHej allesammen,Jeg har søgt på nettet, men kunne ikke rigtig finde noget som helst omkring, om man kunne få en ny eksamensbevis ved at tage HF enkeltfags kurser og på den måde lave en ny eksamensbevis.Er det overhovedet muligt at man kan tage en HF og få en ny eksamensbevis når man først har genn... -
C-14 Datering
ForumindlægHej .. Jeg har først lige prøvet at sætte mig ind i C-14 datering. Jeg har om syndflodsberetningen i AT. Hvis jeg ved at 'Noahs Hus' er 200 år gammelt, kan jeg så beregne hvor stor en %-del af den originale C-14 aktivitet, der er tilbage? Og hvis ja, hvordan? :) -
depression!!!
ForumindlægEgentlig ikke et spørgsmål... har det bare total fucked up, over at der er så skide mange ansøgere i år.. er 22 og har lige afsluttet hf - som enkeltfagskursist... Netop derfor kan jeg ikke bruge bonus reglen! Ikke nok med dt, er der rekord mange ansøgere i år... Jeg ved jeg får afslag.. havde sø... -
Molaritet/ konc med p
ForumindlægHey alle kloge hoveder. Jeg har prøvet at finde ud af hvordan man finder molaritet, når man kun får anigvet % af stoffet og p. Jeg ville lige umiddelbart bruge formlen M = moles of salute/ liters of solution, men jeg synes ikke at jeg kan bruge de oplysninger jeg har fået opgivet :/ Jeg håber,... -
Afstem redoxreaktionen
ForumindlægJeg skal afstemme følgende reaktion: C2O42- + MnO4- + H+ ---> Mn2+ + CO2 + H2O Så vidt jeg kan se er OT(C)=+III på reaktantsiden, mens OT(C) på produktsiden er lig med +IV. Dette ville betyde, at koefficienten på MnO4- skulle være 1. Dette kan jeg dog ikke het få til at passe, og efter e... -
Spørgsmål til denne formel -> NH4NO3.
ForumindlægNH4NO3. De indgår i et iongitter i forholdet 1:1 og så står der "Hver NO3- ion er bundet sammen med 6 NH4+ ioner." Er der nogle der kan fortælle, hvor 6 pludselig kom fra? PÅ forhånd tak. -
Stop global opvarmning
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil fortælle hvordan man kan stoppe global opvarmning, i detaljer. -
ligninger
ForumindlægHej Hvordan løser jeg denne ligning: 4,3=b*a^0 , 7,5=b*a^7 -
Radioaktivitet2
ForumindlægHej! Jeg er i gang med nogle opgaver i fysik, men er gået lidt i stå. Det drejer sig om følgende spørgsmål: Ved bestråling af med langsomme neutroner finder følgende proces sted 105B + 10 n → 42He + 73 Li a) Beregn massetabet. b) Beregn den energimængde, som frigøres ved processen. I 1991... -
Hvad er "rent" fysik på KU..?
ForumindlægHej Jeg har hørt at man kan studere rent fysik på uni, men hvad er rent fysik, hvad beskæftiger man sig med der? -
Multipel regression - variable
ForumindlægHej. Jeg er igang med at (forsøge at) lave en multipel regressionsanalyse, og vil gerne vide lidt om, hvilke typer variable, der kan indgå. Er det tilladt at anvende indextal, som er baseret på relativ frekvens? Som afhængig variabel vil jeg gerne have andelen af højtuddannede i danske kommuner...
