Søgning på: matematik b eksamenssæt. Resultater: 19961 til 19980 af 106225
-
øveark
ForumindlægHey, er der nogen, der ved hvor man kan få matematik øverark? -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
Hjælp til Georg Mohr-opgave
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder med en opgave som lyder på følgende: I gården står der tohjulede cykler, trehjulede cykler og firehjulede barnevogne. Der er dobbelt så mange barnevogne som der er trehjulede cykler, og der er tre gange så mange tohjulede cykler som der er barnevogne. I alt er d... -
Eksponentiel aftagende (HJÆLP)
ForumindlægJeg er virkelig en kegle til eksponentiel vækst. Dette er den sidste opgave i min matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke kan forstå. Nogen der kan hjælpe? Tabellen viser sammenhørende værdier af temperaturen x (målt i °C) i en fryser og holdbarheden y (målt i døgn) af en rullepølse, ... -
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
Reducér udtrykket
ForumindlægHej. Har fået en opgave, der lyder således: Reducér (a+b)^2 -b*(2a+b) Håber i kan hjælpe. -
Nogen som kan hjælpe
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af opgave b -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægHej Alle! Jeg har brug for hjælp i emnet Eksponentielle udviklinger til mundtlig matematik Der ønskes endvidere en gennemgang af en metode til beregning af forskriften for en eksponentiel udvikling ud fra to givne funktionsværdier. Der ønskes ikke en anvendelse af formel (57) og formel (58). Du ... -
Bestem andengradspolynomium
ForumindlægHej alle, jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg har snart lavet matematik i 25 timer på 3 dage :D Opgaven lyder som følger: Bestem uden hjælpemidler det andengradspolynomium, der har rødderne x1 og x2, og hvis graf går gennem punktet P: a) x1 = -1 x2= 3 P(2,-6) Hvordan s... -
potensfunktion
Forumindlægf(x)=b*x^ahvordan ville I finde x?? -
hvad skal den forkortes til?
Forumindlæghej jeg skulle finde det mindst mulige areal og kom frem til denne ligning som jeg ikke ved hvordan jeg skal forkorte O=2*b*(100*3 / 20*b)+20*b+20*(100*3 / 20*b) -
Lidt hjælp søges
ForumindlægHej!er der nogen der kan hjælpe mig med at lave a og b i opgave 1.Jeg aner ikke hvordan jeg kan komme igang. Man kender ikke vektor b til at finde projektionen og derefter længden af den. Og jeg ved ikke hvordan jeg så kan finde a bagefter. C og d kan jeg godt finde ud af hvis der er nogen der ka... -
Hjælp
ForumindlægKvælstofindholdet i vandet sætter en grænse for den dybde, hvor havplanten ålegræs kan vokse. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem kvælstofindholdet i vandet og grænsedybden for ålegræs. Kvælstofindhold (mg/L) 1,0 3,0 Grænsedybde (meter) 2,28 0,99 Denne sammenhæng kan beskrives ved form... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Hjæælp mig please !
Forumindlæghej alle : Jeg har et par opgaver for til imorgen, det vil være rigtig godt, hvis i/du vil hjælpe mig :) Opg. 2: Egypterne var dygtige videnskabsmænd. Den berømte Cheops.pyramides fire sider ligge nøjeagtig nord, syd øst og vest. Alle fire sider er lige store - 230 m. og de danner et meget nøj... -
Termins 8. Klasse noter
ForumindlægHej alle, ville høre om der er nogle der har nogle gode huske noter til terminsprøver i matematik? Gerne både færdighed og problem regning. -
Indekstal
ForumindlægJeg skal redegøre for indekstal som en del af min mundtlige matematik eksamen. Hvordan ville i redegøre for indekstal? AL HJÆLP ER VELKOMMEN
