Tysk

Tysk oversættelse! Panik!! hjælp!! :'(

31. marts 2013 af sarahmoussa12 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er der en venlig sjæl derude, som evt. er interesseret i at hjælpe mig med en oversættelse som skal afleveres her på tirsdag! Jeg er helt forvirret, og jeg kan slet ikke finde rundt i det! ville sætte så meget pris på det! Teksten er overhovedet ikke så lang..

Filmen fortæller en kærlighedshistorie, som begynder i Østberlin kort efter murens bygning 1961 og slutter natten efter murens fald den 9. november 1989. Det elskende par Sophie og Konrad har sammen med nogle venner besluttet at flygte til Vestberlin gennem kloaknettet, men Konrad snubler over sine snørrebånd og overraskes af et militærkøretøj, senere dukker faderen og søsteren op. Konrad, der har lovet Sophie at komme senere, må blive i Østberlin. De næste 28 år ses de kun fire gange. Ved et lykkeligt gensyn i Prag 1968 planlægger de en fælles fremtid dér, som russernes indmarch dog brat sætter en stopper for. Sophie er blevet gravid, det lykkes hende at besøge Konrad i Østberlin, men Stasi opdager deres planer. Da alt håb er ude, afbryder Sophie kontakten med Konrad. Konrad stifter familie i Østberlin, mens Sophie bor sammen med sin søn og en fransk journalist i Vestberlin. I 1981 får Konrad, der nu er en berømt videnskabsmand, lov til at deltage i en kongres i Vestberlin. Sophie og Konrad mødes igen, følelserne og længslen er der stadig. Et kort stykke tid kan de opretholde kontakten indirekte gennem sønnen Alex, der får lov at besøge sin far i Østberlin på Stasis betingelser. Filmen slutter, da Konrad og Sophie ses igen blandt den jublende folkemængde, da muren er faldet. Deres blikke mødes på afstand. Om de vil finde sammen igen, forbliver et åbent spørgsmål.


Brugbart svar (1)

Svar #1
31. marts 2013 af Andersen11 (Slettet)

Hvor er din egen oversættelse af teksten?


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. april 2013 af Stygotius

Skal du have hjælp til at løse visse bestemte, svære, uløselige problemer eller er det en bestilling på en komplet oversættelse ??


Svar #3
01. april 2013 af sarahmoussa12 (Slettet)

Jeg har ikke oversat teksten, da jeg først opdagede den var til tirsdag. Jeg har haft været ved et projet, hvor jeg overhovedet ikke havde tjekket op på afleveringerne.. Det ville være en så stor hjælp, hvis nogen kunne finde ud af dette! Normalt får jeg hjælp af min søster, men hun er i kbh og derfor er jeg virkelig i panik lige nu!

Brugbart svar (1)

Svar #4
01. april 2013 af Stygotius

Du  bliver nok nødt til selv at lave et forsøg  først.

At få "hjælp" er ikke det samme som at få andre til at lave opgaverne for sig.

 


Skriv et svar til: Tysk oversættelse! Panik!! hjælp!! :'(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.