Generelt
Spørgsmål til SU
Hej
Jeg går i 3.g og fylder 18 år d. 5 juni. Hvornår skal jeg søge SU, og kan jeg få det i sommerferien??
Svar #1
26. april 2014 af PrincessConsuelaBananahammock (Slettet)
Umiddelbart vil du først kunne få SU fra august eller september, såfremt du vælger at søge ind på en videregående uddannelse med det samme, dvs. du vil ikke kunne få SU i sommerferien, da du reelt set ikke er studerende på det tidspunkt.
Umiddelbart mener jeg, at du skal søge SU en måned før du gerne vil modtage SU første gang (selvfølgelig først fra du er berettiget til det), men jeg er ikke helt sikker...
Svar #2
26. april 2014 af Wihi (Slettet)
Så jeg skal ikke søge om SU i juni, da jeg alligevel ikke kan få det i sommerferien.. Men først vente til jeg er startet på en uddannelse, eller læse nogle fag på VUC.. ?
Svar #3
02. maj 2014 af MaibritG
Med venlig hilsen
Maibrit
Svar #4
21. maj 2014 af swampendk (Slettet)
Du kan søge om enkeltydelser på kommunen hvis du kan dokumentere at du ikke kan låne pengene anden steds. Altså vel og mærket hvis du selv har lejlighed/værelse.
Ellers tag et supleringskursus i sommerferien. Bare husk at´du skal min have 23 timer om ugen for at få SU
Skriv et svar til: Spørgsmål til SU
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.