Matematik

Potenssammenhæng - logaritmiske akser

09. juni 2014 af Kemi1996 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, hvis man har en potenssammenhæng og man gør begge akser logaritmiske så får man en ret linje, men hvorfor gør man det? Kan man bedre se forløbet for funktionen ?


Brugbart svar (1)

Svar #1
09. juni 2014 af mathon

Den er nemmere at integne og a kan lettere bestemmes/aflæses

           sammenhæng
                                              y= x^a\cdot b

                                              \log(y)= a\cdot \log(x)+ \log(b)
           eller noteret
                                              Y= a\cdot X+ B


Skriv et svar til: Potenssammenhæng - logaritmiske akser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.