Fysik
Energi: Smeltning og fordampning - Begreb: Energiforhold - hvad betyder det?
Ja, jeg sidder her med et eksamensspørgsmål, hvor jeg har til opgave at give en mundtlig præsentation af energibegrebet (er gjort), og energiforholdene ved smeltning og fordampning, men jeg forstår ikke ordet energiforhold - er der nogle der kan forklare det?
På forhånd tak
Svar #1
23. juni 2014 af peter lind
Der hentydes til at der skal bruges energi til at smelte et stof og energi til at forampe en væske eller sagt med andre ord smeltevarme og fordampningsvarme
Svar #2
23. juni 2014 af KSDP (Slettet)
#1: Jeg takker! Har et andet spørgsmål.
"Inddrag eksempler på fænomener fra hverdagen hvor smeltning og fordampning er med til at regulere temperaturen." - ved du hvad det kunne være, og hvad ville være godt at inddrage i den forbindelse?
Svar #3
23. juni 2014 af peter lind
Isterninger i sodavand, te eller lignende.
I varme lande opbevarer mand vand i porøse lerkrukker. Fordampningen af vandet gennem porrerne holde vandet koldt
Svar #4
23. juni 2014 af KSDP (Slettet)
Ah, det gav mening, tak igen! Jeg havde selv tænkt på kroppen og når man sveder, men jeg vidste ikke helt om det var noget man skulle tage med.
Skriv et svar til: Energi: Smeltning og fordampning - Begreb: Energiforhold - hvad betyder det?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.