Matematik
Hjælp til opgaver som f.eks 2 (3a + 6b)
Hej, er der nogle der kan hjælpe mig med disse opgaver? :-)
1) 2 (3a + 6b) a = 3
-3 (4a - 7b) b = 4
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) (5b - 7x) 106-14x
-3 (7b + 3x)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) + (5x-3)
- (5y - 5)
(-5 + 3x)
- (9 - x)
Svar #1
17. november 2014 af LeonhardEuler
1) Indsæt værdierne af a og b i udtrykkene og udregn.
2) Reducer. Du kan sådan set kun "løse" den sidste opgave i 2'erne, ved at multiplicere -3 ind i parentessen.
3) Ophæv plusparentesserne uden videre og ophæv minusparentesserne ved at ændre på fortegnene af leddene i parentessen.
Svar #2
17. november 2014 af JakobBT (Slettet)
#11) Indsæt værdierne af a og b i udtrykkene og udregn.
2) Reducer. Du kan sådan set kun "løse" den sidste opgave i 2'erne, ved at multiplicere -3 ind i parentessen.
3) Ophæv plusparentesserne uden videre og ophæv minusparentesserne ved at ændre på fortegnene af leddene i parentessen.
Så i den første skal jeg bare indsætte 3 og 4 istedet for a og b? Så det ser sådan her ud: (33 + 64) eller hvad? Syntes ikke det sær særlig rigtigt ud.....
Svar #3
17. november 2014 af Lolwuutz (Slettet)
Du skal huske at der rent faktisk står 2*(3*a + 6*b)
dvs. at der er usynlige gangetegn mellem de forskellige værdier.
Svar #4
17. november 2014 af JakobBT (Slettet)
#3Du skal huske at der rent faktisk står 2*(3*a + 6*b)
dvs. at der er usynlige gangetegn mellem de forskellige værdier.
Ved jeg udmærket godt, men på mit papir står de op sådan som jeg skrev det så tænkte jeg bare at jeg bare skriver præcis hvad der står. :-)
Skriv et svar til: Hjælp til opgaver som f.eks 2 (3a + 6b)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.