Tysk

Tsyk stil

30. september 2015 af smiley587 - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg skrevet en tysk stil om en rejse til Amerika og ville spørge om i kunne se om der var fejl i min stil, og rette det til? da jeg ikke er så god til tysk og er blevet i tvivl med mange af mine sætninger.

Tak på forhånd :)

stilen er vedhæftet

Vedhæftet fil: en rejse.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. september 2015 af Gehilfe (Slettet)

En kort vurdering:

"Tag 4" og "Tag 5" er formuleret forståeligt.

Der er én god (og lang) sætning, jeg lagde mærke til med det samme. Desværre er den kopieret fra internettet (uden kildehenvisning):

http://www.sehenswuerdigkeiten-usa.de/sightseeing/kalifornien/hollywood-walk-of-fame.html

(se 1. afsnit af brødteksten)

Resten er skrevet på et meget gebrokkent og delvis uforståeligt tysk.

Jeg retter ikke opgaver, der indeholder plagieret tekst.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. oktober 2015 af Stygotius

Studieportalen er til for at man kan få hjælp til at løse sine eventuelle problemer så man kan komme videre,   -ikke for at andre skal lave arbejdet for en.  Det hedder snyd.


Svar #3
01. oktober 2015 af smiley587

Jeg beder ikke om at den bliver lavet for mig men spørger om der er nogen der gider at se den igennem og måske understrege de fejl den indenholder...

#2

Studieportalen er til for at man kan få hjælp til at løse sine eventuelle problemer så man kan komme videre,   -ikke for at andre skal lave arbejdet for en.  Det hedder snyd.


 


Svar #4
01. oktober 2015 af smiley587

Hej igen jeg vil bare gerne sige at jeg har slette det plagieret tekst og har selv prøvet at rette den så jeg spørg igen om der er nogle derude der godt kunne tænke sig at læse den igennem og måske understrege de fejl de finder..?

Vedhæftet fil:en rejse.docx

Brugbart svar (0)

Svar #5
01. oktober 2015 af Stygotius

Er det ikke meningen at du skal lave dit hjemmearbejde selv ????


Svar #6
01. oktober 2015 af smiley587

jo selvfølgelig! Men vi har nemlig fået lov til af min tysk lærer at få hjælp hvilket jeg ikke rigtig kan da der ingen i min omgangskreds der kan finde ud af tysk....

Så derfor beder jeg pænt om at få hjælp???

#5

Er det ikke meningen at du skal lave dit hjemmearbejde selv ????


 


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. oktober 2015 af Stygotius

Så må du sige helt præcist hvad dit (dine) problem(er) er.


Svar #8
01. oktober 2015 af smiley587

Mit største problem er nok grammatikken og ordstillingen så hvis der nogen der gad at læse den igennem og understrege fejlene for mig så jeg kan se fejlene?


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. oktober 2015 af Stygotius

Grammatik og ordstilling kan være hvad som helst.

Du må sige hvad du skal have hjjælp til i forbindelse med grammatik og ordstilling.

Du prøver hele tiden at undgå at gøre noget selv.


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. oktober 2015 af Pyrros

I starten er der nogle steder hvor du mangler punktummer og stort begyndelsesbogstav. Linje 8 indeholder et par fejl.
Ved tag 4 og 5 mangler du forholdsvist mange store begyndelsesbogstaver og punktummer. Der er der ikke så mange andre fejl end at du har skrevet noget med stort som ikke bør være med stort.

Brugbart svar (0)

Svar #11
01. oktober 2015 af Stygotius

Nåh, der er nu en hel del fejl mere.

Se det vedhæftede. Rødt = fejl.


Skriv et svar til: Tsyk stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.