Tysk

Hvordan overlever man tysk på gym?

24. februar 2016 af Carlmm (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg går i folkeskole lige nu, og jeg skal på gym næste år. Jeg er generelt en person, som vil og får gode karakterer i alt, og derfor er det også vigtigt for mig, at jeg får en god karakter i tysk på gym, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal overleve. Jeg synes allerede, at det er svært at forstå sproget i folkeskole. Jeg forstår det nogenlunde, men er det nok? Jeg er god til grammatik, og det forstår jeg fuldt ud, hvilket jeg også synes er en fordel. Jeg skal have det i B niveau næste år, og jeg frygter lidt, at jeg får en dårlig karakter. 

Derfor vil jeg gerne spørge om jeres råd til, hvordan jeg i det mindste kan komme op på mindst 10. Jeg har allerede fået i 10 i folkeskole, men jeg føler ikke selv, at jeg fortjener det, og jeg forstår ikke, hvorfor jeg har fået det. Hvad kan man gøre? Kan jeg overleve med blot at være god til grammatik? Vil jeg gennem gymnasietiden udvikle mig hurtigt? Vil jeg kunne forstå sproget bedre? Er niveauet højt? Hvad kan jeg gøre for at blive bedre? 

På forhånd tak :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. februar 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

øvelse og prioritering

Brugbart svar (0)

Svar #2
24. februar 2016 af Stygotius (Slettet)

Man lærer at svømme ved at svømme. Man lærer et sprog ved at bruge det, -både tale/skrive det og høre/læse det. Læs så meget tysk du kan komme til og lyt til tysk (tyske radioaviser, film og a.) som du kan komme til.

Du skal ikke være bekymret over det lidt tysk du har lært i folkeskolen. Det findes ikke folkeskolelærere i tysk som er kvalificeret til at undervise i det. Det bliver meget bedre i gymnasiet, kan du godt regne med.

I øvrigt er tysk slet ikke så svært som mange tror. På et bare nogenlunde højt niveau er engelsk meget, meget sværere.

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. februar 2016 af katinkaia (Slettet)

Sørg for at have et godt ordforråd, husk på de ord, du støder på!

Skriv et svar til: Hvordan overlever man tysk på gym?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.