Matematik

Hjæælp, jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt. (Kommenter modellen, når det oplyses, at årslønnen i 2013 var 41 650 yuan

28. februar 2017 af Pernillemie - Niveau: C-niveau

Er det rigtigt løst eller er det forkert ?(:
Vedhæftet billede

Vedhæftet fil: mat.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. februar 2017 af Mathias7878

Hvilke opgaver er du i tvivl om? Dem alle sammen eller? 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. februar 2017 af Mathias7878

Formoder det er c'eren. Det der menes, er, at du skal bruge den model: y=b*a^x, du har du fundet frem til. Da det oplyses, at årslønnen i 2013 var 41650 yuan, skal du sammenligne det med, hvad du får, når du indsætter x=8 (fra 2005 til 2013) ind i din funde funktion. Derved kan du sammenligne de to resultater og på denne måde kommentere modellen. Hvis de to resultater er tæt på hinanden, kan modellen bruges til at beskrive udviklingen i årsløn. Hvis de er langt væk fra hinanden, kan den ikke. 

Håber det hjalp. 

- - -

 

 


Svar #3
01. marts 2017 af Pernillemie

Jamen vil det så sige, jeg skal finde en anden model?
 

Eller skal jeg skrive sådan her .. 

-->: Dvs at ifølge den model jeg har fundet frem til, vil årslønnen være 23,87 yuan, men da dette ligger for langt væk fra den oplyste årsløn som er 41650 yuan i 2013, kan denne model ikke bruges. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. marts 2017 af Mathias7878

Ja, så kan modellen ikke bruges til at beskrive den reelle udvikling i årslønnen. 

- - -

 

 


Svar #5
01. marts 2017 af Pernillemie

OKay tak (;


Skriv et svar til: Hjæælp, jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt. (Kommenter modellen, når det oplyses, at årslønnen i 2013 var 41 650 yuan

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.