Fysik

KOMMUNIKATION, naturfag - forslag til forsøg ønskes. HASTER!

28. maj 2017 af Bbank (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej!
Skal til mundtlig eksamen i naturfag på tirsdag. Har trukket emnet "Kommunikation", som er det eneste emne, læreren ikke nåede at gennemgå :(
Nogen, der har forslag til nogle gode forsøg? Eller der har links til gode forsøg/hjemmesider?

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2017 af hesch (Slettet)

Nu ved jeg ikke om det er teknisk kommunikation, og om du er i stand til at få to PC'er til at kommunikere via en seriel forbindelse?

eller

Det er dyrs ( herunder menneskets ) kommunikation. Du kan starte med at google "kommunikation+aber".


Svar #2
28. maj 2017 af Bbank (Slettet)

Det drejer sig ikke om noget specifikt, men det skal indgå i 9. kl. naturfag - under emnet "kommunikation". F.eks. findes der forsøg med stemmegafler, der giver bølger og lyde der giver vibrationer osv. Jeg er ikke den stærkeste inden for fysik, så forsøget skal helst være relativt "nemt" - men må gerne "syne af noget" :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj 2017 af hesch (Slettet)

Nå,

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=kommunikation

Der er da ikke meget "information" i lyden fra en stemmegaffel, andet end stort set:

Jeg giver lyd 

eller 

jeg giver ikke lyd.

Ved kommunikation mellem to PC'er, kan du overføre hele Jyske Lov, med den information den indeholder.


Skriv et svar til: KOMMUNIKATION, naturfag - forslag til forsøg ønskes. HASTER!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.