Biologi

Hvordan virker gruppen beta-lactamer??? KImfald og antibiotikaresistens

28. januar 2018 af Louise1327 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg vil høre om der er nogle som kan forklarer mig hvordan beta-lactamer gruppen virker? har prøvet at læse lidt om det på nettet, men har bare ikke fundet et svar som giver ordenlig mening i mit hoved.

Vil hører om der er nogle som kan hjælpe mig lidt med det :).

Det haster lidt.

Tak på forhånd :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar 2018 af sarahhhi (Slettet)

Hej louise1327

Inde på wikipedia står der noget om beta-lactamasens virkemåde

Håber du kunne bruge det.

Svar #2
28. januar 2018 af Louise1327 (Slettet)

Hej.

Har læst det inde på wikipedia, men synes bare stadig ikke at det giver mig et helt klart svar, men tak, det hjalp  mig med at komme lidt på vej.

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. januar 2018 af AngelOneOne

Hej,

Jeg tror du skal kigge på hvilke antimikrobielle stoffer der indeholder en β-lactam-ring. Det er nemlig en samling af mere end 50 forskellige kemiske forbindelser, der går under betegnelserne penicilliner (ikke at forveksle med det specifikke antibiotika Penicillin (af forskellig art), der dog er medlem af β-lactam-gruppen),  cephalosporiner, carbapenemer, and monobactamer,

Næsten alle stoffer i disse fire grupper forhindrer krydsbindingen af peptidoglycan og bryder dermed ind i den afsluttende fase af konstruktionen af cellevægge (eller forhindrer på andre måder cellevæggene i at blive dannet korrekt). Penicilliner kan fremstilles, enten naturligt eller semisyntetisk.

/Angel

- - -

/Angel

"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Skriv et svar til: Hvordan virker gruppen beta-lactamer??? KImfald og antibiotikaresistens

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.