Debat

Kan jeg nå at få mit snit højere??

23. maj 2018 af SandyW (Slettet)
Hej
Jeg har næsten fået alle mine standpunktskarakter for 2.g. Men sagen er at mit gennemsnit bare er gået ned af bakke i nogle fag da vi i løbet af slutningen af 1.g og midt i 2.g har fået nye undervisere som har påvirket mit gennemsnit. I slutningen af 1.g havde jeg et snit på 7,5 og nu i 2.g ligger det på 6,2 ca hvilket gør mig dybt frustreret for de fag jeg har arbejdet på at forbedre min karakter i. har som sagt endt med nye lærer som har givet samme forrige karakter jeg i løbet af året har arbejdet for at ændre. Jeg vil høre om i mon har siddet i nogenlunde samme situation og om det stadig er muligt at få sit snit højere som f.eks på 8 når man kun har 3g tilbage, hvis man virkelig gør en indsats

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2018 af Sofiajacobsen

Jeg fik mine sidste standpunktskarakter i morges, og i løbet af de sidste 3 år er mit snit steget med 1,3-1,5 hvert år. Så hvis du bare lægger en del arbejde i, og finder dine nye lærers rytme, kan det sagtens stige! 

Held og Lykke med 3.g :-)


Svar #2
23. maj 2018 af SandyW (Slettet)

Mange tak og held og lykke til dig også :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. juni 2018 af Ukendt00

Sagtes.

Jeg startede med et snit på omtrent 8,3 i starten af 1.g, men det faldt ned på 7. udeukkende fordi jeg ikke havde nogen motivation. I starten af 2.g fandt jeg motivationen og steg fra 7 til 8,4 på det første standpunkt, og det næste blev den skudt op på 9,7.

Mit bedste råd til dig er, at du blot skal finde interessen i det, du laver, for det er netop det, der drev motivationen for mig. Sæt nogle klare mål for dig selv. Vil du læse en uddannelse, der kræver de tårnhøje snit, eller vil du "bare" have et snit på 8 fordi det er pænt? Kæmp for det. Enhver kan gøre det, hvis de virkelig brænder for det og sætter sit lid i det.

Held og lykke med det :)


Skriv et svar til: Kan jeg nå at få mit snit højere??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.