Debat

Studiejob uden tidligere fritidsjob

19. juni 2018 af Studietvivleren

Hej Studieportalen

Jeg er næsten færdig med gymnasiet og regner med at opnå et gennemsnit på 12,7 ekskl. kvikbonus. Efter mine eksaminer har jeg tænkt mig at søge ind på den kommende vinterstart på medicin på Københavns Uni (jeg skal ud og rejse i efteråret).

Jeg er dog en anelse bekymret for mine chancer for at få et studiejob under studiet. Personligt har det nemlig taget så meget af min tid og mine kræfter at få et snit på 12,7, at jeg ikke har haft et fritidsjob siden 8. klasse (bogopsætter). Tror I det vil nedsætte min chance for studiejob, at jeg har så ringe en erfaring med arbejdsmarkedet? Eller tror i omvendt, at mine gymnasiekarakterer kan være en fordel ift. at få et studiejob? OG hvis man nu ikke kan overskue et studiejob under medicinstudiet, er det så svært at få job som nyuddannet læge?  

Hilsen

Julie


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2018 af Justitia

Det kommer vel an på hvilket studiejob. Men jeg tror som udgangspunkt ikke, det bliver noget problem for dig at finde et studiejob. 

Erfaring gør selvfølgelig en ansøger mere "interessant". Men jeg fik mit første studiejob (stud.jur) uden nogen erfaring. 

Og nej, det er ikke svært for en nyuddannet læge at finde arbejde.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juni 2018 af MathematicallyIncorrect

Har også søgt ind på kbh. (vinterstart) og forventer at have studiejob ved siden af. Har derudover en søster der også læser medicin på kbh (halvvejs igennem) og som også har et studiejob ved siden af. Drop tudekiksen og find dig et studiejob XD :p


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. oktober 2018 af fdahl1992 (Slettet)

En mulighed kunne evt være at søge som freelance tekstforfatter da rigtig mange både websites og blogs søger en masse freelancere. på den måde er det også noget du kan klare hjemmefra og når det passer dig. det er ikke noget der kræver så meget udover at kunne skrive forståligt og stave :-) 

Frederik / tekstforfatter hos https://www.dff-s.dk/


Skriv et svar til: Studiejob uden tidligere fritidsjob

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.