Matematik

Lissajous-figur og nonlinear model fitting

25. august 2018 af Yipikaye - Niveau: Universitet/Videregående

Hej, jeg har nogle spørgsmål nedenunder og derudover så har jeg vedhæftet et worddokument.

Spg 1) Hvad nu hvis man starter med at have en Lissajous-figur i planen ved z=0 som er fremkommet ved hjælp af to penduler og som man på forhånd ved kan beskrives ud fra funktionen highlightet med grønt i det vedhæfteded worddokument. Identificere man så parametrene ved metoden nonlinear model fitting i Excel eller benyttes der særlige formler til at identificere parametrene.

Spg2) Såfremt det forholder sig således at man identificere parametrene ved metoden nonlinear model fitting. Hvorledes gøres dette så i praksis?

Spg3) Til sidst kan den pågældende Lissajous-figur beskrives ved en ligning og selvom vi finder parametrene herunder phase-anglen ved nonlinear model fitting i Excel. Så kunne jeg godt tænke mig at vide om det er ud fra hver enkelt ligning for hver enkelt Lissajous-figur at vi kan finde phase-anglen eller ej? 

Vedhæftet fil: Lissajous-figur.docx

Skriv et svar til: Lissajous-figur og nonlinear model fitting

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.