Matematik

Problemer med WordMat HJÆLP

25. september 2018 af WonderWoman - Niveau: 9. klasse

Jeg har et mega seriøst problem med mit WordMat, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Når jeg indsætter en ligning og trykker på "beregn", så indsætter den sådan nogle mærkelige ting, som ikke rigtigt er relavante, og viser ikke svaret. F.eks., når jeg skriver "35*30" og trykker på "beregn", så står der 1,05*10^3 som svar. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har vedhæftet et skærmbillede herunder. Vil en af jer ikke være sød at hjælpe mig med at fixe det, for jeg skal til skriftlig mat i januar måned, og jeg vil ikke sidde og struggle med det her midt i eksamenen.

Tak.

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2018 af StoreNord

Jeg kan ikke se om den er i Latex mode.
Men hvis den er det, kan den kun addere og subtrahere.

I stedet for Latex skal man vælge Unicode.


Brugbart svar (1)

Svar #2
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Jeg tænker ikke at det er LaTeX mode der er oversag til dette. Nu har jeg aldrig brugt WordMat men udfra svaret har du 35*30 = 1.05*103 er det korrekte svar (nemlig 1050) bare skrevet i scientific notation. Så hvis der er nogen der kender WordMat og ved hvor du kan slår scientific notation til og fra, så tænker jeg at de kan give løsningen.

Prøv evt. at google noget med WordMat og scientific notation.


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Vedhæftet fil:swpply.png

Svar #4
25. september 2018 af WonderWoman

#2

Jeg tænker ikke at det er LaTeX mode der er oversag til dette. Nu har jeg aldrig brugt WordMat men udfra svaret har du 35*30 = 1.05*103 er det korrekte svar (nemlig 1050) bare skrevet i scientific notation. Så hvis der er nogen der kender WordMat og ved hvor du kan slår scientific notation til og fra, så tænker jeg at de kan give lløsningen.

TUSIND TAK! Har lige ændret "videnskabelig notation" til "enheder" og alt virker som det skal. Den siger, at svaret er 1050, så endnu en gang - tusind tak for hjælpen! :D


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Givet overstående, tænker jeg at du skal trykke (Alt + i) og vælge enheder istedet for videnskabelig notation.


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. september 2018 af StoreNord

Se denne:             https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1434359

Du skal åbenbart ændre indstillinger i "Layout".

Nåh. Jeg var for langsom.


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. september 2018 af ringstedLC

Klik på WordMat fanebladet. I ruden med indstillinger er der en knap, der hedder "Vid" som skal være slukket. Så skulle dit eksempel gerne give 1050


Skriv et svar til: Problemer med WordMat HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.