Biologi

Hjælp vedr. opgave om hormoner

01. april 2019 af Lise123Lise - Niveau: A-niveau

(kom til at sætte mit andet indlæg under forkert kategori) 


En der kan hjælpe? Har tænkt lidt på at en bakterie er prokaryot, men ved overhovedet ik lige hvordan jeg skal kople det sammen. 

Opgave vedhæftet - tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. april 2019 af C#

Hvad er dit spørgsmål?


Svar #2
02. april 2019 af Lise123Lise

Spørgsmålet er vædhæftet (:


Svar #3
02. april 2019 af Lise123Lise

Vedhæfter det lige igen hvis det er:


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. april 2019 af C#

Åh okay. øhh er ikke 100p på at det her er årsagen, men er sikker på at det er der hen af ;)

Fordet første er østrogenreceptor ikke hormoner, men nukleare proteiner. men grunden til jeg tror man bruger gær frem for bakterier, er nok fordi at det er problematisk at lave proteiner i bakterier.  i bakterier forkommer det at proteinerne ikke bliver foldet rigtigt, og hvis de ikke bliver dette, så virker proteiner ikke og derfor bliver de så udfældet inde i bakterien.  hvis man gerne vil producere østrogenreceptor til et industrielt formål, skal man producerer dem i store mænger. Når man skal lave stor mænger af proteiner i bakterier falder kvaliteten nemt, fordi bakterier ikke er så gode til at folde protinerne. En anden ting er at proteiner hos mennekser og dyr ofte bliver glykosyleret for at virke rigitg, og det mener jeg hellere ike at bakterier gør.  men det kan gærceller, såå måske er det derfor.
det mit bud dog.  


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. april 2019 af C#

husk på at bakterier er prokaryoter og gærceller er eukaryoter


Skriv et svar til: Hjælp vedr. opgave om hormoner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.