Matematik

matematik - hvor lang tid...

12. maj 2019 af nannanielsendk - Niveau: 7. klasse

håber at i vil hjælpe mig, med udregnelse på en elle anden måde:)

tror mit facit er 1 time og 59 minutter, med har brug for at vie hvordan udregnelsen er

Vedhæftet fil: mat 1.1.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2019 af mathon


Brugbart svar (1)

Svar #2
12. maj 2019 af Mathias7878

Hvor lang tid de skal bruge i toget findes ved at trække afgangen fra ankomsten, dvs

Tidsforbrug = Ankomst - Afgang = (10 timer og 23 minutter) - (8 timer og 5 timer) = (10 timer - 8 timer) -  (23 minutter - 5 minutter) = 2 timer og 18 minutter. 

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #3
12. maj 2019 af Mathias7878

Facit er 1 time og 59 minutter. Læste spørgsmål forker, men udregningen fungerer på samme måde. Sorry!
- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #4
12. maj 2019 af Mathias7878

Du finder blot ud af hvor lang tid de bruger i toget på hver strækning og lægger dem sammen.
- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #5
12. maj 2019 af Mathias7878

Tidsforbrug strækning mellem Helsingør - Hovedbanen = Ankomst - Afgang = 46 minutter

Tidsforbrug strækning mellem Hoveedbanen - Holme-Olstrup = Ankomst - Afgang = 1 time og 13 minutter

Samlet tidsforbrug = Tidsforbrug strækning mellem Helsingør - Hovedbanen + Tidsforbrug strækning mellem Hovedbanen - Holme-Olstrup = 46 minutter + 1 time og 13 minutter = 1 time og 59 minutter. 

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #6
12. maj 2019 af mathon

       \small \begin{array}{llllll} \textup{Helsing\o r-Hovedbanen:}&8\textup{:}05\rightarrow 8\textup{:}51&=\; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \, 46\; min\\\\ \textup{Hovedbanen-Holme-Olstrup:}&8\textup{:}51\rightarrow 10\textup{:}23&=\underline{1 \; time\textup{ }32\; min}\\\\ \textup{tid i tog\textbf{et}}&& \; \; \; 2\; timer\; 18\; min \end{array}

\textup{Det fremg\aa r ikke detaljeret, om det er samme tog, der k\o rer begge str\ae kninger, men formuleringen}
\textup{tog\textbf{et} tyder p\aa \ }\mathrm{\acute{e}}\textup{t og samme tog.}

       \small \begin{array}{llllll} \textup{Helsing\o r-Hovedbanen:}&8\textup{:}05\rightarrow 8\textup{:}51&=\; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \, 46\; min\\\\ \textup{Hovedbanen-Holme-Olstrup:}&9\textup{:}10\rightarrow 10\textup{:}23&=\underline{1 \; time\textup{ }13\; min}\\\\ \textup{tid i toge\textbf{ne}}&& \; \; \; 1\; time\; 59\; min \end{array}


Skriv et svar til: matematik - hvor lang tid...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.