Dansk

Stil om familie

31. maj 2019 af Dexterto - Niveau: 8. klasse

Hej.
Jeg skal til at skrive en stil om familie og jeg ved ikke hvor jeg skal starte.
Der er følgende spørgsmål som skal indgå i stilen: Hvad betyder detr at være en familie?
Hvad kan familie som venner ikke kan?
 
I hvilke situationer er familien vigtig?
Jeg kan ikke finde på en inledning.


Brugbart svar (1)

Svar #1
31. maj 2019 af gerthansen

Så drop indledningen og skriv den senere, tit og ofte er det nemmest at skrive indledningen til sidst, for så har du skrevet teksten, og ved hvad den handler om.


Svar #2
31. maj 2019 af Dexterto

Tak!

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2019 af Smut1

I en tid med udflytning og tilflytning er familiens den enkeltes holdepunkt. Hvis man kun har kortere, overfladiske bekendtskaber, som relaterer sig til livssituationen i nuet, "så bliver vi en lidt endimensionel udgave af os selv" i forhold til, hvis man har nogen som har kendt en gennem hele ens livsforløb, og ikke kun er sammen med en, fordi man "elsker at hækle" (forbrugerkultur).

Læs til inspiration "Trendforsker: Facebook og andre sociale medier gør, at vi har fået flere bekendte, men færre nære venner":  http://www.msn.com/da-dk/livsstil/parforhold-og-sexliv/trendforsker-facebook-og-andre-sociale-medier-g%c3%b8r-at-vi-har-f%c3%a5et-flere-bekendte-men-f%c3%a6rre-n%c3%a6re-venner/ar-AACbMgn?MSCC=1557159106&ocid=ientp


Skriv et svar til: Stil om familie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.