Dansk

erfaring med klager i dansk?

26. august 2019 af naturVstudent - Niveau: A-niveau

Hej

Skal bestemme om min opgave skal til ombedømmelse, og ville høre om jeres erfaringer med ombedømmelser, da det er meget nyt for mig. Faget det omhandler er Dansk A.

Tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. august 2019 af Audioholic

Det er sjældent man får medhold i sine klager omkring karakterer, og i værste tilfælde kan du risikere at få en lavere karakter. Det ender som regel altid med at karakteren bliver fastholdt. :)


Svar #2
27. august 2019 af naturVstudent

#1
Det er sjældent man får medhold i sine klager omkring karakterer, og i værste tilfælde kan du risikere at få en lavere karakter. Det ender som regel altid med at karakteren bliver fastholdt. :)

Det står sådan til at min klage er blevet accepteret, samt har den ene censor skrevet at vægten er lagt forkert. Tror jeg har gode chancer.

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. august 2019 af Audioholic

Okay, jamen held og lykke. Ret skal være ret. :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
27. august 2019 af Moderatoren

Hvis du er stensikker og det ændrer dit gennemsnit, så du fx kommer ind på din drømmeuddannelse, så er det en god idé. Ellers kunne man overveje om det er "besværet" værd – du kan jo også gå ned i karakter..


Svar #5
27. august 2019 af naturVstudent

#4
Hvis du er stensikker og det ændrer dit gennemsnit, så du fx kommer ind på din drømmeuddannelse, så er det en god idé. Ellers kunne man overveje om det er "besværet" værd – du kan jo også gå ned i karakter..

Det står sådan til at jeg normalt får 10 (med forskellige lærere), men fik 02 til eksamen. Min klage er blevet godkendt, men skal svare på om jeg ønsker ombedømmelse og ville høre hvad andres erfaringer er med det i dansk.

Brugbart svar (0)

Svar #6
27. august 2019 af Moderatoren

Hvilke erfaringer tænker du?


Svar #7
27. august 2019 af naturVstudent

#6
Hvilke erfaringer tænker du?

Altså om det generelt ender med en karakterstigning. Det er da pænt svært at få medhold i sin klage, så tænker da det ofte må ende med en stigning men har selv ingen erfaring med klager.

Brugbart svar (0)

Svar #8
27. august 2019 af Moderatoren

Tænker ikke en andens opgave og klage kan sammenlignes med din.

Du skal overveje, at få en ny bedømmelse – hvis du kan bruge den til noget.


Svar #9
27. august 2019 af naturVstudent

#8
Tænker ikke en andens opgave og klage kan sammenlignes med din.

Du skal overveje, at få en ny bedømmelse – hvis du kan bruge den til noget.

Den bestemmer om jeg kan komme ind på mit studie og tænker ikke jeg kan falde fra 02.

Skriv et svar til: erfaring med klager i dansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.