Matematik

Hurtig opgave!

19. december 2019 af Hejmeddig12344444 - Niveau: 8. klasse

Hejsa SP!

Er der nogen flinke personer, der lige ville kunne forklare hvordan man løser denne opgave. Jeg har virkeligt prøvet, men har aldrig kunne finde ud af at løse opgaven. Jeg ville gerne have en god og hjælpfuld forklaring, ikke kun et resultat!

Tusind tak på forhånd!

Vedhæftet fil: Udklip11.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. december 2019 af Moderatoren

Skriv hvad du gør.


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. december 2019 af AMelev

                                  
Da |AD| = |AB| er vinklerne ved grundlinjen lige store, så vinkel B = vinkel ADB = ½·(180º - 12º) = ....
Vinkel ADC = 180º - vinkel ADB = ....   
Trekant ADC er også ligebenet, så vinkel DAC = vinkel C = ½·(180º - Vinkel ADC) = ....
Vinkel BAC bestemmes som vinkel BAD + vinkel DAC eller alternativt som 180º - (Vinkel C + Vinkel B)


Svar #3
19. december 2019 af Hejmeddig12344444

#2

                                  
Da |AD| = |AB| er vinklerne ved grundlinjen lige store, så vinkel B = vinkel ADB = ½·(180º - 12º) = ....
Vinkel ADC = 180º - vinkel ADB = ....   
Trekant ADC er også ligebenet, så vinkel DAC = vinkel C = ½·(180º - Vinkel ADC) = ....
Vinkel BAC bestemmes som vinkel BAD + vinkel DAC eller alternativt som 180º - (Vinkel C + Vinkel B)

Tusind tak for hjælpen ;) Du kan tjekke mine udregninger ud!

Vedhæftet fil:sss.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. december 2019 af Soeffi

#0. 

Vedhæftet fil:Untitled.png

Svar #5
05. januar 2020 af Hejmeddig12344444

#4

#0. 

Kan du lige forklare dette.. Undskyld for ikke at have besvaret noget før, har haft det en smule travlt med alt.

Jeg forstår ikke hvordan du har fået c til at være 42..


Svar #6
05. januar 2020 af Hejmeddig12344444

#2

                                  
Da |AD| = |AB| er vinklerne ved grundlinjen lige store, så vinkel B = vinkel ADB = ½·(180º - 12º) = ....
Vinkel ADC = 180º - vinkel ADB = ....   
Trekant ADC er også ligebenet, så vinkel DAC = vinkel C = ½·(180º - Vinkel ADC) = ....
Vinkel BAC bestemmes som vinkel BAD + vinkel DAC eller alternativt som 180º - (Vinkel C + Vinkel B)

Kan du ikke være sød og forklare det, da jeg har glemt lidt det hele. Jeg har prøvet at forstå det du har skrevet, men har ikke kunne få det til at give mening. Jeg håber du ville kunne skære det lidt mere ud i pap. Tusind tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. januar 2020 af AMelev

Du har bestemt vinkel B, som er det samme som vinkel BDA, pga.
Vinkel ADC = 180º - vinkel BDA = 180º - 84º = ....

Prøv så, om du ikke selv kan ved at følge anvisningerne i #2, ellers skriv igen.


Skriv et svar til: Hurtig opgave!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.