Matematik

er det rigtig?

18. februar 2020 af Nanna34 - Niveau: B-niveau

er det sådan man skal lave ? hvor i  b må man sætte 25  istedet for x  og finde y? 


Svar #1
18. februar 2020 af Nanna34

#0

er det sådan man skal lave ? hvor i  b må man sætte 25  istedet for x  og finde y? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. februar 2020 af Anders521

#0 Hvad mener du med at "sætte 25  istedet for x  og finde y"? Har du læst opgaven igennem?


Svar #3
18. februar 2020 af Nanna34

#2

#0 Hvad mener du med at "sætte 25  istedet for x  og finde y"? Har du læst opgaven igennem?

:(((( jeg ved ikke hvad jeg skal lave ? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. februar 2020 af Anders521

# 0

Der er intet x og y i opgaven, men K og V. Du skal først og fremmest bestemme konstanterne a og b i modellen ln(V) = a·ln(K) + b, givet dit datasæt.  Dernæst skal du løse ligningen ln(V) = a·ln(25º) + b for V.


Svar #5
18. februar 2020 af Nanna34

#4

# 0

Der er intet x og y i opgaven, men K og V. Du skal først og fremmest bestemme konstanterne a og b i modellen ln(V) = a·ln(K) + b, givet dit datasæt.  Dernæst skal du løse ligningen ln(V) = a·ln(25º) + b for V.

er det en potens funktion? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. februar 2020 af Anders521

Nej, modellen ln(V) = a·ln(K) + b er ikke en potensfunktion, men en lineær funktion. De to variable V og K transformeres ved at tage logaritmen. Du ved at en potensfunktionen er af formen y=b·xa, men den du har, er af formen y = a·x + b.


Svar #7
18. februar 2020 af Nanna34

#6

Nej, modellen ln(V) = a·ln(K) + b er ikke en potensfunktion, men en lineær funktion. De to variable V og K transformeres ved at tage logaritmen. Du ved at en potensfunktionen er af formen y=b·xa, men den du har, er af formen y = a·x + b.

vil det så sige, at jeg skal tage ln af tallene før jeg laver en lineær sammenhæng


Brugbart svar (1)

Svar #8
18. februar 2020 af Anders521

Ja, før du laver en lineær regression.


Skriv et svar til: er det rigtig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.