Biologi

har nogle en god forklaring på hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen?

07. januar 2021 af remoulade4life - Niveau: 8. klasse

jeg skal forklare hvordan de to processer hænger sammen, som jeg har en god ide om hvordan... men jeg ved ikke hvordan jeg godt forklare at de hænger sammen..

+ trækker alle heterotrofe organismer vejret? altså bruger de alle oxygen til at trække vejret, med eller uden lunger.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. januar 2021 af ringstedLC

Det sidste spørgsmål først: Om en organisme er heterotrof eller det modsatte autotrof, har ikke noget at gøre med om den optager oxygen eller ej. Men mange heterotrofe organismer optager oxygen.

Du lærer bedst, hvordan du skal forklare noget ved at prøve. Skriv din idé ned, læs den igennem for at se om den giver mening, tag et billede af teksten og vedhæft det her på SP. Så tager vi den derfra.


Svar #2
07. januar 2021 af remoulade4life

Altså fotosyntese og respiration er jo modsat hinanden. Men jeg ved ikke hvordan jeg beskriver at de hænger sammen i et stort kredsløb.

Men øh det sidste var mere i forhold til hvordan forskellige organismers restprodukter, som carbondioxid, er nyttige for andre.

I øvrigt tak for svar.

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. januar 2021 af ringstedLC

Du skal ihvertfald nævne hvilke stoffer, der gør at fotosyntese og respiration hænger sammen.

Når du finder de to stoffer og indser sammenhængen mellem de to processer, har du svaret på det sidste spørgsmål.


Svar #4
09. januar 2021 af remoulade4life

jeg har fået lavet min opgave, tak for hjælpen :)


Skriv et svar til: har nogle en god forklaring på hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.