Biologi

Er klorofyl en del af cellernes gener?

17. marts 2021 af Alrighty - Niveau: C-niveau

Jf. overskrift


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. marts 2021 af AngelOneOne

Hej,

Ja.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
17. marts 2021 af Alrighty

Jeg har fået respons på at klorofyl ikke er en del af cellernes gener


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. marts 2021 af AngelOneOne

Hej,

Ok - Men så må planterne jo på magisk vis fremtrylle klorofyl i cellerne. Der er ellers masser af (skole)forsøg, som undersøger for klorofylmutationer i planters gener... Bl.a. her: systime

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. marts 2021 af AngelOneOne

Hej,

Sådan ved nærmere læsning, så tror jeg du mente om klorofyl indgår i cellernes gener, og der er svaret selvfølgelig nej. Cellernes gener består ikke af eller indeholder klorofyl. Mit svar var på baggrund at den opfattelse, at dit spørgsmål gik på, om cellernes gener kodede for klorofyl, og det gør de.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Er klorofyl en del af cellernes gener?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.