Kemi

Korresponderende syre og Korresponderende base

29. marts 2021 af Kups - Niveau: B-niveau

Jeg har sprunget denne opgave over og er nu den sidste jeg mangler i min opgave som skal afleveres d. 29 marts.

Kunne der være en sød person herinde som kan hjælpe mig i gang, jeg er nærmst hel blank og aner ikke hvordan og hvorledes, jeg har tænkt alt for længe nu over den. ¨

Opgaven er vedhæftet.

Vedhæftet fil: Snip20210329_3.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2021 af mathon

          \small \begin{array}{llllll} \\&& \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \textbf{Korresponderende syre}\; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \; \;\; \textbf{Korresponderende base} \\&& \begin{array}{|c|c|c|c|} \hline \textbf{Navn}&\textbf{Formel}&\textbf{Navn}&\textbf{Formel}\\\hline \textup{eddikesyre}&CH_3COOH&\textup{acetat}&CH_3COO^-\\\hline \textup{saltsyre}&\mathbf{HCl}&\textbf{chloridion}&\mathbf{Cl^-}\\\hline \textbf{svovlsyre}&H_2S{O_4}&\textbf{hydrogensulfation}&\mathbf{HS{O_4}^{-}}\\\hline \textbf{hydrogensulfation}&HS{O_4}^-&\textbf{sulfation}&\mathbf{S{O_4}^{2-}}\\\hline \textup{Vand}&\mathbf{H_2O}&\textbf{hydroxidion}&\mathbf{OH^-}\\\hline \textbf{oxoniumion}&\mathbf{H_3O^+}&\textup{vand}&\mathbf{H_2O}\\\hline \textbf{kulsyre}&\mathbf{H_2CO_3}&\textbf{hydrogencarbonation}&HC{O_3}^-\\\hline \textbf{hydrogencarbonation}&HC{O_3}^-&\textbf{carbonation}&\mathbf{C{O_3}^{2-}}\\\hline \textup{salpetersyre}&\mathbf{HNO_3}&\textbf{nitration}&\mathbf{N{O_3}^-}\\\hline \end{array} \end{array}


Skriv et svar til: Korresponderende syre og Korresponderende base

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.