Generelt

Tag 3.g om?

08. maj 2021 af Sommer123467

Jeg er snart færdig med 3.g, og er nu kommet i sindssyg tvivl hvor vidt jeg skal tage 3.g om eller ej. Jeg har snakket med et nyt gymnasium, som har tilbudt jeg kan tage 3.g om hos dem, dog er der mange ting i det, som jeg overvejer om det er det værd. 

Jeg havde et rigtig fint snit i 2.g, men grundet dalende motivation grundet virtuel undervisning, og en operation, så er mit snit faldet gevaldigt, og jeg ved ikke om jeg vil være tilfreds på den anden side. Af hvad jeg har kunne regne mig til, så er "worst case", at mit snit ender på omrkring 8,3, hvilket i sig selv er et fint snit, men det åbner ikke op for mange uddannelser som fx Jura. 

Hvis jeg tog 3.g om, så ville jeg have chancen for at forbedre mit snit, men samtidig, så vil der også være en chance for, at snittet ikke bliver bedre. Jeg synes det er virkelig frustrerende, for jeg ved jeg kan gøre det bedre, men jeg ærger mig virkelig over at mit snit ikke er som jeg har ønsket. 

Jeg mangler derfor gode råd til om jeg skal tage mit 3.g år om eller ej, selvom det vil være ekstremt øv ikke at kunne blive student med alle mine bedste venner. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj 2021 af MandenMedMangeHatte

Vil du gerne være jurist?


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. maj 2021 af rycdi

Så længe 8,3 er nok til at komme ind på din ønskede uddannelse, er der vel ikke det store problem?


Svar #3
08. maj 2021 af Sommer123467

Jeg har flere forskellige uddannelser, og har stadig ikke lagt mig fast på en. Dog ønsker jeg ikke at lukke muligheder, og vil være rigtig ærgerlig hvis 8,3 er mit snit, og en uddannelse kræver 8,5

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. maj 2021 af Smut1

Når du efterfølgende skal vurdere, hvorvidt du tog det rigtige valg, vil du formentligt se, på hvor godt du trives det nye sted.

Man kan ikke altid vide, om man kommer til at trives, men har du det fantastisk, der hvor du er nu, kommer du nok  til at føle, at du ikke trives lige så godt det nye sted, hvorimod har du det kun middel godt i din nuværende klasse, er der gode sandsynligheder for, at du kan komme til at have det lige så godt i din nye klasse.


Skriv et svar til: Tag 3.g om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.