Matematik

Funktioner

26. august 2021 af Medina200 - Niveau: B-niveau

Er der nogen der vil, forklare mig hvordan man laver den her opgave, jeg forstår den ikke helt??

Men jeg ved, at der ikke er tale om lineære sammenhæng så det ville være ligemeget om hvor gammel Christian er eller sådan noget i den stil. Men ja, jeg sidder bare fast i hvordan jeg skal løse denne her opgave.

Det ville være en kæmpe hjælp.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. august 2021 af SuneChr

Vi har sikkert en funktion  f (x)
   Daniel       f (x)
   Christian   f (x + 10)

| f (x) - f (x + 10) |
 


Svar #2
26. august 2021 af Medina200

Når jeg skriver det ind i Nspire siger den det her...

Er det rigtigt??


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. august 2021 af Anders521

#0 Vedhæft hele opgaveteksten, tak.


Svar #4
26. august 2021 af Medina200

Jeg ved ikke hvordan man gør...


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. august 2021 af Anders521

#4 Det kan du da vel. I #0 har du jo vedhæftet en del af den, og den del indholder delopgave c).


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. august 2021 af ringstedLC

#0: Du må fremover vedhæfte et godt billede af hele opgaven, så vi har de samme oplysninger og kan se, hvad du har beregnet/svaret på.

Men hvis opgaven er magen til denne

er det jo en lineær sammenhæng. Og da en lineær sammenhæng netop vokser/aftager lineært med konstanten a pr. x kan c) beregnes, når du har bestemt a i spg. a).


Svar #7
27. august 2021 af Medina200

#6

#0: Du må fremover vedhæfte et godt billede af hele opgaven, så vi har de samme oplysninger og kan se, hvad du har beregnet/svaret på.

Men hvis opgaven er magen til denne

er det jo en lineær sammenhæng. Og da en lineær sammenhæng netop vokser/aftager lineært med konstanten a pr. x kan c) beregnes, når du har bestemt a i spg. a).

Hvor fandt du opgaven henne??

Tak, jeg prøver lige at gøre det...


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. august 2021 af ringstedLC

#7: Jeg rullede lidt baglæns i "Seneste indlæg" fordi jeg genkendte det der med "læsbar afstand" som der for nyligt er hjulpet med.

Prøv det og se hvorfor man ikke bør skrive fx "Funktioner" eller endnu mindre sigende; "Hjælp" i sin overskrift, da det giver et meget ringe overblik.


Skriv et svar til: Funktioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.