Matematik

Binomial X (stokastsk) + med formelsamling i hånden

11. april kl. 22:48 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau

Hej

Er der nogle, der vil fortælle hvordan jeg kan løse den følgende opgave i hånden på nogenlunde lavt niveau, da jeg først er begyndt på binomialfordeling nu og ikke er med på hvordan man løser opgaver lignende den jeg vedhæfter herunder.

Altså gode forklaringer med lidt teori, så jeg forstår hvordan den løses.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. april kl. 23:22 af Samu0682

Denne opgave er egentlig rimelig ligetil når du ved hvad du skal gøre. Selvom at der er mange formler og værktøjer man bruger i binomialfordeling skal man egentlig her bare plusse P(X=4) med P(X=5). De to tal er henholdsvis 0,04 og 0,10. Ddt kan du se ved at kigge på 4 og 5 i diagrammet og så bare plusse dem sammen. At der står P(x=4) er mest for at forvirre. Bare kig på hvad søjle 4’s værdi er

Brugbart svar (0)

Svar #2
12. april kl. 04:18 af SuneChr

P(X = 4) bør ikke forvirre, men er en korrekt og fuldstændig måde at angive sandsynligheden for,
at den stokastiske variable "4" indtræffer. Diagrammet viser tilsyneladende, at X kan antage de hele tal
   0, 1, ... , 12
Prøv at lægge alle 13 søjlers længde sammen. Hvad får vi, og hvorfor?


Svar #3
12. april kl. 21:17 af SkolleNørd

#1 Denne opgave er egentlig rimelig ligetil når du ved hvad du skal gøre. Selvom at der er mange formler og værktøjer man bruger i binomialfordeling skal man egentlig her bare plusse P(X=4) med P(X=5). De to tal er henholdsvis 0,04 og 0,10. Ddt kan du se ved at kigge på 4 og 5 i diagrammet og så bare plusse dem sammen. At der står P(x=4) er mest for at forvirre. Bare kig på hvad søjle 4’s værdi er

Kan du eventuelt vise mig hvordan du vil løse den (på den nemmeste måde påb-nvieau)?


Svar #4
12. april kl. 21:17 af SkolleNørd

#1 Denne opgave er egentlig rimelig ligetil når du ved hvad du skal gøre. Selvom at der er mange formler og værktøjer man bruger i binomialfordeling skal man egentlig her bare plusse P(X=4) med P(X=5). De to tal er henholdsvis 0,04 og 0,10. Ddt kan du se ved at kigge på 4 og 5 i diagrammet og så bare plusse dem sammen. At der står P(x=4) er mest for at forvirre. Bare kig på hvad søjle 4’s værdi er

hvorfor er det lige pludselig "0,04" og "0,10"?

Kan du forklare på et lidt mere pædagogisk?


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. april kl. 22:04 af Anders521

#4 ... Ka' du se tallene fra 0 til 12 under den sorte vandrette pil? Find 4 og 5. Find højden/længden af deres røde streg (Ved du hvordan?). Plus de to tal sammen.


Skriv et svar til: Binomial X (stokastsk) + med formelsamling i hånden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.