Matematik

Hvornår: gange ind i parentes/ophæve?

06. januar 2014 af solsikke1 - Niveau: 9. klasse

Hej

hvordan ved man om man skal gange ind i parentesen, eller om man skal hæve den ???

:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. januar 2014 af mathon

Hvis der står en faktor foran eller bag parentesen skal den først ganges ind i parentesen, før denne hæves.

                               (b + c - d)      kan hæves direkte
men i

                               a·(b + c - d)    eller   (b + c - d)·a          skal der først ganges ind
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. januar 2014 af peter lind

Den har du jo fået særdeles udførlig svar på i din tidligere tråd https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1427476#1427518


Svar #3
06. januar 2014 af solsikke1

ja men deler bruger med min veninde, og havde desværre ikke set hun havde lavet et indlæg- sorry skal ikke ske igen :)


Skriv et svar til: Hvornår: gange ind i parentes/ophæve?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.