Matematik
Hvornår: gange ind i parentes/ophæve?
Hej
hvordan ved man om man skal gange ind i parentesen, eller om man skal hæve den ???
:)
Svar #1
06. januar 2014 af mathon
Hvis der står en faktor foran eller bag parentesen skal den først ganges ind i parentesen, før denne hæves.
(b + c - d) kan hæves direkte
men i
a·(b + c - d) eller (b + c - d)·a skal der først ganges ind
Svar #2
06. januar 2014 af peter lind
Den har du jo fået særdeles udførlig svar på i din tidligere tråd https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1427476#1427518
Skriv et svar til: Hvornår: gange ind i parentes/ophæve?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
