Matematik
funktioner .....!!!!
14. juni 2008 af
visuu1 (Slettet)
Heey, er igang med en opgave, men ved ikke hvordan den skal løses, håber i kan hjælpe? ;)
- du skal føre et bevis for, at enhver funktion defineret i et interval, der er symmetrisk omkring 0 på en og kun en måde kan skrives som en sum af en lige og ulige funktion.
- du skal føre et bevis for, at enhver funktion defineret i et interval, der er symmetrisk omkring 0 på en og kun en måde kan skrives som en sum af en lige og ulige funktion.
Svar #2
14. juni 2008 af JacobJensen (Slettet)
u er symmestrisk i 0, da er u(-x) = u(x), altså er den lige.
Lige funktion: f(-x) = f(x)
Ulige funktion: g(x) = -g(-x)
u=f+g= f(-x)-g(-x)
Lige funktion: f(-x) = f(x)
Ulige funktion: g(x) = -g(-x)
u=f+g= f(-x)-g(-x)
Svar #3
14. juni 2008 af JacobJensen (Slettet)
symmetri omkring 0 giver os
u = f(x) -g(x) og vi har injektivitet
u = f(x) -g(x) og vi har injektivitet
Skriv et svar til: funktioner .....!!!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
