Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18401 til 18420 af 106471
-
Hjælp til beregning af mol.
ForumindlægMit spørgsmål lyder på: Hvad fylder mest - et mol He (g) eller et mol CH4 (g) ved samme tryk og temperatur. Trykket er: 101 kPa Temperaturen: 20 grader Kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal gøre det. -
Rumfang
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg ved at søens rumfang er 660,896 kubikmeter. b) Søen skal tømmes for vand ved hjælp af 3 lige store pumper, der hver har en indvendig slangediameter på 15 cm. Pumpernes ydeevne kan give vandet en strømhastighed på 1,5 m pr. sekund. Hvor lang tid tag... -
er der slet ingen der vil hjælpe med tysk.til i morgen
Forumindlæghej alle sammen jeg har lavet en tysk stil til i morgen om en undulat jeg havde før. jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen til tysk så vil gerne have hjælp til at rette... (det ville være meget dejligt) nå men her er stilen (på forhånd tak): Ich hatte einen grünen Wellensittich weiblich, wenn ... -
Tegn tangenten til grafen
ForumindlægHej SP! Jeg sidder og forbereder skriftlig eksamen i morgen, den del uden hjælpemidler. Jeg har lidt svært ved følgende opgave: En funktion f er givet ved forskriften a) bestem f'(x) og tegn tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)). Så gør jeg følgende: Så findes a: Deref... -
økonomiske tiltag
Forumindlæghej Hvilke økonomiske tiltag skal/kan man tage for at bevare en lav arbejdsløshed, og få overskud på statsfinanserne og lavere lønstigninger, således at vi ikke kommer til at svække vores konkurrenceevne ? håber nogle kan hjælpe:) er der en speciel type politik eller? -
En mindre tekst på tysk..
ForumindlægHey.. det hér er sidste del af den stil jeg er ved at skrive. Det er et billed som jeg har fået til opgave at beskrive og kommentere på tysk. Så vis der er en der lige gider se på den ville det være dejligt..Das Bild:Auf dem Bild siegt man ein Ehepaar, wie in ihrem Garten gelegen. Beiden siegt au... -
færdig historie opg. (wall street)
Forumindlæghej, nu er jeg sådan set færdig med min historie opgave om wall street krakket. det eneste jeg mangler, er en indledning. derfor håbede jeg på at der var nogen, som kender en god måde at starte en indledning på.skal jeg forklare lidt om krisen ? eller hvordan skal jeg starte indledningen. min pro... -
Carbonhydrider - strukturformler
ForumindlægHej, jeg er virkelig på skideren, og jeg håbede lidt på at I kunne hjælpe :( hvordan ser strukturformlen for 4-methylpent-2-en, 1,3-dimethylcyclohexan og 2-ethylpent-1-en ud? på forhånd, tak! -
Beregning af jordvold
ForumindlægJeg har 256m3 jord som jeg skal anvende til en jordvold, som har tværsnit som vist på det vedhæftede billede Hvordan skal jeg gøre? -
den driller
Forumindlægen funktion f er givet med f(x)= kvadratrod(36-6x)i første kvadrat afgrænser grafen for f og koordinatsystemets akser en punktemængde M, der har et areal. Bestem ved hjælp af stamfunktionerne arealet af MHar fået at vide at det skal give 24...men jeg kan kun få det til 4?! hvad er rigtigt -
en lillllllllllleeee opgaveeeeee...haster rigtig meget...
ForumindlægEn bil accelerer fra hvile til farten 72 km/s på 8,0 s med konstant acceleration.a) beregn accelerationen.a= v/t = 72/8,0 = 9 km.b) beregn, hvor langt bilen kører, mens den accelererer.72*8,0 = 576 km.c) bilen kører med en konstant hastighed på 72 km/h i 25 s. Herefter opdager føreren en forhindr... -
Au secour - Rettelse af noget fransk
ForumindlægHejsa!Ville virkelig blive glad hvis der er en der vil rette dette for mig!Mvh Tanja1) Quel sont les rapports entre Julien et sa mère ? Julien aime beaucoup sa mère et elle l’aime beaucoup aussi. Julien va dans un college et pedant qu’il est dans l’école il la regrette. Il préfère rester à la mai... -
opladning af en kapacitor
Forumindlæger det ikke nogen der ka hjælpe mig med denne her opgave . . den er virkelig svær fatter intet -
Erh.Øko. skriftlig eksamen idag..
ForumindlægHejsa..Vil lige høre om hvordan jeres eksamen er gået? Havde selv big time problemer med Wilson formlen i del 2.. Hvordan har i løst del 2? Vil gerne vide det da jeg er i tvivl om jeg har lavet det forkert.. -
Grafer i koordinatsystem
ForumindlægHej People : -) Parablen med ligningen y = 9-x2 og linjen med ligningen y = x+3 afgrænser en punktmængde M, der har et areal. a) Skitser M i et koordinatsystem. Altså jeg skal lave en graf af parablen og linjen i det samme koordinatsystem. For at få en ide om hvor de ligger har jeg fundet skæring... -
Rette lille aflevering?
ForumindlægVille være utrolig taknemmelig, hvis der var en, der gad rette første del af min tyskaflevering? :) Ina ist eine Frau aus Berlin, die ungefähr dreissig Jahren ist. Während der Ostertage besucht sie ihre Familie in Calau. Im Zug zurück nach Berlin bemerkt sie einen Mann, der in dasselbe Abteil sit... -
Kan man sige dette?
ForumindlægHej :-) Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål. Min klasselærer, som også er min dansklærer, siger/skriver tit sætninger som denne "Det har vi gennemgået på klassen", eller "vi snakker om filmen på klassen". Det kan man da ikke sige, vel?? ville bare lige spørge herinde! -
Definitionsmængde y=b*x^a
ForumindlægGod eftermiddag.Dm til en potensiel funktion er Dm(f)=R+Men er der nogen måde, man kan argumentere for det på? Eller skal man bare pr. def. sige at det er en definition? :)På forhånd mange tak -
Sinusrelationen!! HJÆLP ):
ForumindlægJeg er rimelig ny her, så ved ikke helt hvordan tingene sker. Men jeg oprrettede et indlæg tidligere, men nu kan jeg ikke finde den /: Jeg har fået denne opgave og jeg kan slet ikke forstå meget af det, da jeg var syg de to dage vi havde om sinusrelationen. Håber der er en eller to der kan sætte ... -
Løse ligning, men hvordan?
ForumindlægHej, Jeg har en ligning som jeg gerne vil løse, men efter mange forsøg, med svar som er endt i øst og i vest, har jeg simpelthen brug for hjælp! Ligningen lyder således: 1/2(3x-2)=5 I min opgave står der at svaret til opgaven er x=4, det kan jeg simpelthen ikke få til at passe. Så jeg håber at...
