Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19981 til 20000 af 63056
-
Små sætninger
ForumindlægEr disse korrekt i fht. perfektumformerne? 1) Das Fahrrad ist kaputt gewesen. 2) Ute hat einmal einen Freund gehabt. 3) Die Lehrerin ist leider krank geworden. 4) Die Sportler hat einen Unfall gehabt. 5) Der Lottospieler ist Millionär geworden. 6) Sine Eltern ist immer arm gewesen. 7) Und jetzt ... -
Ang. oversættelse af tekniske ord.
ForumindlægHej Jeg vil spørge om der er nogen der vil være søde at hjælpe mig med at oversætte disse ord til engelsk, da jeg selv har slået dem op i ordbogen men synes at det lyder rimeligt urealistisk :=( Så jeg vil hør om der er nogen der kan hjælpe med at sætte prikkerne på plads, og jeg vil være dem me... -
Hjælp til matematik opgave !!
ForumindlægHej, jeg har selv sat og regnet og prøvet at finde ud af denne her opgave. men er ikke rigtig kommet frem til noget som ser rigtigt ud, så håber virkelig på at jeg kan få hjælp til den her. Opgaven lyder som følgende: Opgave 1. Betragt linjen l med parameterfremstilling l: (x over y) = (7over -... -
HJÆÆÆLP
ForumindlægHJÆLP !!! I en model for antallet af individer N(t) i en population til tidspunktet t(målt i døgn) er den hasighed, hvormed N(t) vokser til tidspunktet t, propotional med produktet af antallet af individer til tidspunktet t og forskellen mellem 5*10^6 og antallet af individer til tidspunktet t.... -
Spørgsmål til matematik.
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet i tvivl om nogle opgave... & tænkte på om I ville forklare mig dem... :) 1. 40 % af et beløb udgør 160 kr. Hvad er hele beløbet.. Hvordan finder man DEN? 2. En løber tilbagelægger 6 km, med en gennemsnitsfart på 10 km/time. Hvor lang tid er han om at gennemføre ... -
Hjælp - Stofmængde
ForumindlægHej .. Det vil være nice hvis jeg kan få noget hjælp :) Opgaven lyder: Der produceres årligt 120 millioner tons ammoniak, og regnet i stofmængde er ammoniak det kemikalie, der årligt produceres mest af. a) beregn stofmængden af den årlige ammoniakproduktion. Er ikk sikker på hvad jeg skal gøre .... -
Differentialligning
ForumindlægEn funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=(x3+1)/y Og grafen for f går gennem punktet P(2,4) Bestem en ligning for tangenten til grafen f i punktet P x=2 og y=4 dy/dx=23+1/4=8,25 y=f9;(x)*(x-x0)+f(x0) x0=2 f(x0)=f(2)=4 f9;(x0)=f9;(2)=8,25 y=8,25*(x-2)+4 y=8,2... -
Hjælp til cirkelns ligning opgave.. Haster!
ForumindlægHej, i et koordinatsystem er en cirkel bestemt ved ligningen: \nx^2 - 6x + y^2 + 8y = 6.\n\nJeg er kommet frem til ligningen:\n\n(x-3)^2 + (y+4)^2 = 25\n\nEr dette korrekt, hvis ikke hvordan skal den så se ud?\n\nPå forhånd tak! -
potensregneregel
ForumindlægNogke der ved hvordan man lægger de to tal sammen -uden hjælpemidler:8/3^3/2 +2/3 -
Parthenon
ForumindlægHej alle.Jeg er lidt usikker på hvad jeg skal gøre hvis jeg trækker et billede af Parthenon til eksamen. Så hvad ville umiddelbart være mest oplagt at tage fat i.På forhånd tak. -
Ligninger
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med følgende opgave. Jeg har prøvet at regne den ud flere gange, men den bliver ved med at være forkert, og jeg forstår det bare ikke. x=-2 2x-5+x Jeg får 2x til at være -4 så der står -4-5+-2 Hvad er det jeg gør forkert? Tak for hjælpen -
Matematik opgave...
ForumindlægJeg har lidt problemer med en afleveringes opgave..^^ håber der er nogle kloge hoveder der ude. Xb opg. 1. En indhegning har længde på X meter og også en bredde på X meter. -a) Hvor stor er arealet af indhegningen udtrykt ved X? Nu gøres indhegningen 3 meter længere og også 3 meter bredere. -b) H... -
Forskrift or liniær funktion
ForumindlægBestem en forskrift for den liniære funktion f, der går gennem punkterne (3,9) og (-2,-1), og løs ligningen f(x)=53 -
Brug for lidt hjælp, som haster lidt meget.
Forumindlæghej.. jeg har fået noget matematik for, som jeg ikke helt kan finde ud af. er syg, og ingen i min familie kan finde ud af det; jeg skal beregne arealet af en halvcirkel, med radius på 3 cm. DET KAN JEG IKKE? .. hvad skal jeg gøre?! - jeg vil gerne have et svar, så hurtig som muligt :)! jeg har og... -
areal beregning (monster svær :)
ForumindlægHar en opgave som er monster svær, så ville gåbe på at få noget hjælp :) En funktion f er givet ved f(x) = vx Grafen for f, linjen med ligningen x = 3 samt koordinatsystemets førsteakse afgrænser en punktmængde M, der har et areal. (Jeg har med stamfunktioner beregnet det til 3,464) Linjen me... -
Ligning
ForumindlægHvad er udregningen på denne her: (a+3)i anden (ved altså ikke hvordan man skriver i anden på computeren) -
Svar bedes hurtigst muligt! :)
ForumindlægJeg har en matematik opgave, jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg ved ikke helt hvilken form for ligning jeg skal bruge? Det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne finde ud af det! :) Jeg vil gerne have hjælp til at regne de forskellige sider, det skal skrives op som en ligning ik? På bor... -
lineære sammenhæng hjælp haster
ForumindlægOpgaven ser sådan ud: En lineær sammenhæng, y1, går gennem punkterne (1,-3) og (5,9). Bestem en forskrift for sammenhængen, y1. En anden sammenhæng har ligningen y2 = 3√x , x ≥ 0 hvordan løser jeg den ? jeg har svært ved mat :( er der ikke nogen der er sød og hjælpe.. -
Isolere x uden hjælpemidler?
ForumindlægHej Sidder lige med en ligning, som skal isoleres uden hjælpemidler og kan simpelthen ikke se, hvordan det skal gøres. Nogle, der kan hjælpe? :) Ligningen kommer her: x^2+(3x)^2 = (x+3)^2 På forhånd tak. -
I NEED HELP !
Forumindlæghjælp til ulighed : 3x^2+2bx+3>0 facit skal være -3<b<3 jeg skal bruge den til en opgave. jeg har fået lidt hjælp til den før, men jeg kan altså ikke komme videre, er der ikke lige nogen der hurtigt kan hjælpe mig :)?
