Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3161 til 3180 af 127115
-
Vandfrit natriumsulfats reaktion med vand
ForumindlægJeg bruger i mit forsøg vandfrit natriumsulfat for at fjerne det sidste vand ved en oprensning. Men jeg er stærkt i tvivl om, hvordan reaktionen af denne ser ud. Dannes der natriumoxid og svovlsyre eller dannes der natriumhydroxid og svovlsyre.. Mit største problem er svovlsyren. Den må jo helst ... -
Utrolig kort tyskoversættelse
ForumindlægJeg har følgende tekst, og jeg vil blive glad, hvis en af jer gad at bruge lidt af sin tid på at rette den :) I Trier oplever man fortiden. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. Mange ruiner eksisterer endnu. De fortæller byens historie. Overalt studerer museumsfolk denne historie. B... -
ligninger, hjæælp!
Forumindlæghej allesammen. skal lave en opgave i matematik, som jeg ikke forstår, og håber i kan hjælpe (: opgaven lyder således: I nedenstående skema er angivet ligningen for en linje m. Du skal udfylde skemaets tomme felter, som bla. går ud på at finde en ligning for en linje n, der er parallel med m g... -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ... -
Vind en prostitueret!
ForumindlægI en konkurrence i bladet Super udloddes "en tur i toeren hos Slagelses bolledukke". Hvor lavt kan man synke? Synes, det er så grotesk nedværdigende. Føj! -
Sokrates' forsvarstale
ForumindlægNoter til Sokrates' forsvarstale!!! - please -
Beregn diagonal i rektangel
ForumindlægHej folkens (: Ville lige høre, om jeg kunne få noget hjælp her. Opgave: Et rektangel har længden 16 og bredden 10. Bestem diagonalernes længde. Indtil videre har jeg gjort således: (er det rigtig?) Formel: a2 + b2 = c2 16^2 + 10^2 = c ? √16^2 + 10^2 ? 18,8680 = c Dvs. rektanglets diagonale... -
Parabel og cylinder
ForumindlægHej, jeg kan ikke helt forstå den her opgave, så ville hører om der var nogle der kunne forklare mig hvordan og hvorledes? Kanten rundt om et bassin har form som en cylinder, mens bunden har form som en parabel. Bassinet er dybest i midten, hvor det er 3,0 m. De lodrette sider er 1,0 m høje. Bass... -
Hjælp til fysikopgave
ForumindlægFølgende opgave volder mig nogle problemer: ________________________________________________________ En radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137. Cs-137 er beta(-)-aktivt. Herved dannes Ba-137 i en exciteret tiltand som vi betegner som Ba*-137. Halveringstiden for Cs-137 er 30 år. Opskriv et r... -
skriflig dansk 2004!
ForumindlægJeg vil gerne høre hvad i har fået? Det er formentlig de samme censorer som retter vores stile? Jeg plejer at få 9 eller 10 normal, men min eksamenstil gik et 6, godt var den ikke så god som normalen, men jeg mener absolut den er mere værd end 6 :S! Er i tilfredse med jeres karakter? Nedenstående... -
HJÆLP! FYSIK OG BIOLOGI
ForumindlægHej venner! Har et problem..): Hvad betyder det, at "der globalt pr. 2. august 2017 var forbrugt flere naturressourcer end der kunne skabes i løbet af hele året"? -
Vedr. polygoner HJÆLP
ForumindlægHej SP! Jeg har en enkelt opave i min matematik aflevering. Jeg forstår ikke helt hvordan den skal gribes an. Det drejer sig om den vedhæftede sidste opgave nederst "udfordingen" b): "Beskriv de cirkelbuer, der indgår i tegningen. I din beskrivelse skal du angive størrelsen af rad... -
Hjælp til tysk - Gerne hurtigt!
ForumindlægHej alle, Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget tysk. Jeg plejer ellers være rimelig god til tysk, men der var lige noget jeg studsede over. Jeg synes jeg har hørt fra tysklærer, at når man bruger en bøjning af kann i en sæting, skal det andet udsagnsord til sidst i sætningen. Er det rigtig... -
SSO mistænkt for snyd...
ForumindlægEn fra min klasse, mr. perfect, er mistænkt for snyd med SSO opgaven. Alle fra klassen ved, at ham her MR. X/Mr. perfect aldrig snyder, han ligger rigtig højt opppe på karakterskalaen i næsten alle fag. Han kunne ikke drømme om at snyde i SSO opgaven. Men alligevel, så findes der åbenbart en opg... -
Kemi - Kaffesyre??
ForumindlægHej alle .. Vil meget gerne have hjælp til nogle opgaver som jeg ikke kan finde ud af :( c) Esteren A, C6H3(OH)2CHCHCOOH, er et derivat af kaffesyre. R er en alkylgruppe. Ved fuldstændig forbrænding af 20,90 mg af A dannes 47,21 mg CO2 og 9,66 mg H2O. Vis, at molekylformlen for A er C10H10O4, og ... -
Hvorfor lever mennesker ikke anaerobt?
ForumindlægJa - hvorfor lever mennesker ikke anaerobt, som eksempeltvis gær? Vi er jo i stand til at danne energi i glycolysen uden ilt.. Spørgsmål jeg har gået og tænkt over længe :) Mvh. Mads Fagersø -
Tømmermænd
ForumindlægHvad gøre man udover at tage en kodimagnyl? -
Pc-spil til de kedelige timer
ForumindlægHej:-) Jeg har det "problem" at jeg keder mig nogle gange i timerne. Så er det jo heldigt at man har en computer foran sig hele tiden, men jeg ved ikke hvad jeg skal spille. Det skal være et spil som ikke er alt for omfattende, og man godt lige kan se væk fra et par sekunder. Jeg har li... -
cand.polit eller cand.scient.oecon ?
ForumindlægHej Forum. Jeg er i gang med det tredje og sidste år på hhx-uddannelsen. Her har jeg studieretningen matematisk-økonomisk, da jeg meget godt kan lide fag som matematik, virksomhedsøkonomi, finansiering og international økonomi. Jeg regner med at flytte til København allerede næste år og starte på... -
Vinkel mellem to linjer
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg har lidt svært ved. Ville håbe der var en der gad give et kik på den, den lyder sådan her: Linjen m1 går gennem A (3,2) og B (10,8), mens linjen m2 går gennem C (-1,7) og D (5,-4). Bestem den spidse vinkel, de to linjer danner med hinanden.
