Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7601 til 7620 af 9751
-
Direkte/indirekte tale
ForumindlægHvad er forskellen på direkte og indirekte tale? Der står intet om det i min grammatikbog. Er der evt. nogen der kan give et eksempel? :) På forhånd tak! -
Vil du lige kigge min raport igennem?
ForumindlægHej.Jeg er ved at skrive om Giddens i samfundsfag, og ville høre om der evt var en der havde tid til at kigge det igennem jeg har fået skrevet, og komme med nogle kommentare? Vh Mybber -
Sport & Matematik
ForumindlægVi har fået en opgave, nemlig at vi skal prøve at lave en portfolie i matematik indenfor emnet sport (Bare for at prøve det inden det går rigtig løs): Vores gruppe har fået indenfor området geometri hvor vi skulle lave en problembehandling og en matematisk modellering. Vi skal ligeledes tænke på ... -
At blive voksen
ForumindlægAt blive voksen.. Hvilke associationer vækker det hos jer andre herinde? For mit vedkommende er det ikke når man rammer "de voksnes rækker", som man bliver lært er både til konfirmation, 18-års fødselsdag, når man bliver student eller når man fylder 21.At være moden, at kunne tage ansva... -
Høj gnidningskoefficient
ForumindlægEr der nogle der ved om man kan få en gnidningskoefficient på over 1. -
hjælp til integralregning
Forumindlæg1. bestem eksakt og med 4 betydende cifre intergralerne:a) S(-1 øverst, -3 neders)(x^2-7x+1)dxmit bud: [1/3x^3-x^7+x](-1 øverst, -3 nederst) = 1/3(-1)^3-(-1)^7+(-1)-(1/3(-3)^3-(-3)^7+(-3))=-2175jeg har lavet en fejl, kan bare ikke se hvor.. hjælp?b) S(2 øverst, 1 nederet) (x^2+1)/x^2dxkan ikke li... -
Socialisme
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der ved hvad socialisme er? og hvad socialliberalisme er? -
Asymptote
ForumindlægBestem en ligning for hver af asymptoterne til grafen for f:f(x)=0,5x + 1 + 2/(x-3)Hvordan gør jeg det? -
funktioner - regneforskrifter
ForumindlægHej, jeg har et problem med noget matematik. da jeg har været syg, har jeg ikke fået lært hvordan man regner på opgaver som denne:Funktionerne f, g og h har regneforskrifterne f(x)=-2x+2 ; g(x)=½x-3 ; h(x)=3x-2a) Tegn de tre funktioner op i et kordinatsystem, og bestem funktionsværdien for, x=4 o... -
Lineær algebra 2. del
ForumindlægHej, Hvad skal man så gøre, hvis man nu har en matrix:A=[17 -18][9 -10]Man skal bestemme en matrix C, så:C^3 = A ??Tak. -
Drama
ForumindlægSkal til at skrive en drama rapport\nEr der nogen som har en liggendr til lidt inspiration?!\n Den skal omhandler en masse om scenebrug og et teaterstykkes opbygning... -
et par nemme spørgsmål om differentialligninger
Forumindlæger stillet dette spørgsmål:\nbestem den løsning til differentialligningen, de går gennem (x0),y0), når:\n\nb) dy/dx=(yx+2y)/x og (x0,y0)=(1,1)\n\nEr kommet så langt så jeg har sepereret:\n\ndy/dx=(yx+2y)/x = dy/dx=y(x+2/x) = dy/dx=y((x/x)+(2/x))\n<=>\ndy/dx=y((x/x)+(2/x))<=>(1/y)dy=(1... -
Bestemme alder
ForumindlægSidder her og prøver på at finde ud af et eksempel i et kompendie over atom- og kernefysik.\nEksemplet hedder at da man bestemte Egtvedpigens alder, målte man C-14 aktiviteten i en prøve på 1 gram carbon til A(t) = 11,0/min. En prøve fra et nutidsmenneske giver aktiviteten A0 = 16/min.\n\nVi har:... -
Matematik
ForumindlægJeg synes, at der efterhånden kommer flere og flere til siden og spørger om hjælp til matematik - dette er selvfølgelig godt for siden! - men mange af disse handler om den samme opgave! Dette kan enten skyldes, at folk ikke kan finde ud af at søge, eller at folk ikke kan finde det de søger efter,... -
er det to eller et ord? ?
ForumindlægHej... Har et sprøgesmål, som jeg får fejl i. Når det skal skrives to eller et ord, i overfor eller er det over for, og indenfor eller inden for... hvornår bruger man dem? -
Hjælp til baggrundsviden og matrialeer
ForumindlægHej Jeg skal skrive SSO i psykologi og har valgt at skrive om ptsd men syntes det er vild svært at finde noget teori omkring det. Er der eventuelt nogen der har nogle der har skrevet om ptsd og har noget godt teori de kan anbefale. På forhånd tak for hjælpen. -
Closed-form expression?
ForumindlægHej, Hvad er den danske betegnelse for "Closed-form expression"? Eksisterer det? Tak på forhånd. -
Biot-Savarts lov
ForumindlægJeg er stødt på en ting iforb. med min 3. årsopg. om Maxwells ligninger. I ingen af lærebøgerne er der en udledning af Biot-Savarts lov.\n\nJeg ville mene, man skulle igennem amperes lov, for at kunne gennemføre udledningen, problemet med den er bare, at den kun siger noget om magnetfeltet hele v... -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
Blad
ForumindlægHej,Hvis i skulle have et skoleblad, hvad skulle det så indeholde?Har i gode ideer til Layout og selve artiklerne må i MEGET gerne komme med forslag...Franky
