Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7681 til 7700 af 9751
-
Nortons theorem
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan den skal gribes an. Når jeg fjerner load er spændingen ikke nul over strømkilden? -
Hjælp til den opgave. Tandpasta
ForumindlægTandpasta En tube tandpasta indeholder 50 ml. Diameteren i den cirkelformede åbning er 7 mm. Spørgsmål.. Hvis du tager hul på en ny tube tandpasta i dag, hvornår er den så tom? Brug regneark. Kan nogen finde en løsning til den opgave og venligst forklare den m... -
svært opgave PQ
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med dette P/q et eller andet. x^3-8x^2+19x - 12 = 0 (1) Reduktion (2)Mulige brøk-løsninger ved brug af p/q-metoden (3) Gæt en brøk-løsning a (4) Divison med x-a (5) Faktosering, produktregel og løsninger -
EU-skeptiske
ForumindlægHej, jeg har fået en artikel med to opgaver til, og jeg har lidt problemer med den allersidste opgave. Håber der er en der kan hjælpe. Artiklen og opgaverne står her: Forbehold: SF og R kræver EU -afstemning nu Vil fjerne hindring for rets- og forsvarssamarbejde Andre partier siger nej tak To d... -
Intervaller
ForumindlægHejza alle sammen, ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at løse nogle matematik opgaver, har nemlig virkelig brug for noget hjælp. Opgaverne lyder sådan: Bestem intervallerne hvor følgende funktioner er voksende og aftagende. a. f(x) = -2x^3-3x+6 b. f(x) = x^5-5x^3 Mange tak p... -
procentvis ændring
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem med lidt simpel mat. Håber i kan hjælpe. Hvis der er biler 300 i 1965 og 5.000 i 1988, hvad er så den procentvise stigning pr. år? På forhånd takk :) -
KrUmninger opgaver
ForumindlægDer er lige et eksempel jeg ikke forstår helt, jeg ved godt hvad for en formel man skal bruge men jeg får det til noget andet, det kan være fordi Maple ikke regner parenterserne ud for mig.. så hvis nogen ved hvordan man gør det vil jeg meget gerne vide det. Eksempel 3 er vedhæftet. ... -
Tysk "jeg kommer fra Libanon"
ForumindlægHeeej jeg sidder og er ved at skrive tysk, men er lige havnet på en sætning jeg skal have oversat til tysk, men ved ikke helt hvad jeg skal skrive ved fra: Jeg er født i Danmark, men oprindeligt kommer jeg fra Libanon. Nogen der er søde og hjælpe med at oversætte sætningen ....Haster -
Dm og Vm i TI-Nspire (2.gradspolynomier)
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man finder definitionsmængden og værdimængden i TI-Nspire? På forhånd tak. -
Datalogi - gauss program
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive et program i c++, hvor jeg skal lave en række reduktion. Jeg får desværre nogle forkerte resultater. Kan I se, hvad der er galt? -
Spørgsmål ang. konservering og salt.
ForumindlægUnder de store opdagelsesrejser for flere hundrede år siden var man på havet i måneder af gangen. Med sig bragte man bl.a. fisk, som var nedsaltet. Fiskene var meget tørre. 1) Forklar dette forhold. svar: Saltet "suger" jo alt i sig, alt vådt? Korrekt? Saltning bruges til konservering.... -
Optimering
ForumindlægHej Derude Jeg skal op til matematik skriftlig i morgen, og det emne optimering der. Jeg synes det er enormt svært, jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte for synes at jeg ingen oplysninger får. Specielt opgaver hvor et produkt skal sælges til det mest maksimale osv. nogle der har nogle fifs ... -
Hvilket studie??
ForumindlægDer er nu ca. en måned til sidste ansøgningsfrist på de videregående uddannelser er nået, og jeg er stadig meget i tvivl. De 3 uddannelser jeg finder mest interessante er hhv. Statskundskab, Sociologi og Antropologi Jeg er klar over at der er en verden til forskel på studierne (især først- ... -
Sammensæt 2 funktioner / 2 grafer
ForumindlægHej. Jeg står med et lille problem, angående en opgave i erhvervsøkonomi under mit HD Studie, og jeg håber at der er nogle der kan hjælpe lidt. Jeg står med en opgave, hvor produktionsomkostningerne stiger, efter x antal solgte, og jeg prøver at finde en måde at lave det til en sammensat funkti... -
HASTER: Hvad betyder a og b?
ForumindlægHEj Er der nogen af jer der ved, hvad a og b betyder i en eksponentiel udvikling? -
Aminah tønnsen
ForumindlægJeg har læst en tekst om ramadanen af forfatteren Aminah tønnsen. Jeg skal lave en analyse af teksten. Men jeg kan virkelig ikke finde ud af det. Det er jo ikke en redegørelse eller et resume eller en beskrivelse. Hvad skal jeg være særlig opmærksom på, når skal analysere -
Ondskab.
ForumindlægJeg skal igang med at skrive SRP snart. Jeg vil gerne skrive om Ondskab i Engelsk og Psykologi, men fordi psykologi er et C fag må jeg ikke bruge det. Jeg kom til at tænke på at Albert Bandura er også kendt indenfor Samfundsfag. Kender I nogle andre jeg kan bruge udover ham? Jeg vil bruge bogen &... -
Hvad laver man i biotek på gym
ForumindlægHvad laver man i bioteknologi, hvis man har det på a-niveaue? Nogle det evt. give nogle overskrifter/emner -
historie hjælp søges hurtigt!
Forumindlæghej alle i studieportal brugere. jeg sidder inde og ska til eksamen imorgen, og har brug for en ,der er god til historie, som lige kan bekræfte at jeg har forstået nogle ting korrekt. ville være evig taknemmelig for den person som hjalp mig! -
Potensvækst og differentialkvotient
ForumindlægHej, Jeg er netop i gang med forberedelse til matematikeksamen og er i denne forbindelse i gang med potensvækst. Jeg har redegjort for, hvorledes det gælder a<0 = aftagende a=0 = konstant 0<a<1 = voksende a=1 = lineær a>1 = voksende Er der nogen måde at bevise dette ...
