Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7861 til 7880 af 9751
-
Engelsk opgave...
ForumindlægHeej, Er der nogle, der har tid til at se en opgave igennem? Jeg ønsker markering de steder, hvor der er fejl, og ikke en hel rettelse. Opgaven fylder lidt over 2 sider, men det behøves ikke være den hele der ses igennem. Det må godt være noget af opgaven, og derefter kan jeg selv finde reste... -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
EU
ForumindlægKan jeg måske få lidt hjælp herinde til disse 3 opgaver? (: 1. Gør kort rede for EU's historiske udvikling. 2. Undersøg udviklingen i beslutningsprocessen i EU via traktaterne. 3. Diskuter fordele og ulemper ved henholdsvis ’overstatsligt’ og ’mellemstatsligt&rsqu... -
Polynomier+differential
ForumindlægPolynomiet f er bestemt ved forskriften: f(x) = -2x^3+3x^2+12x-3. a) Find polynomiets rødder ved hjælp af grafregneren. b) Bestem f '(x), og løs ligningen f '(x) = 0. c) Bestem monotoni-intervallerne for f ved hjælp af fortegnene for f '. d) Beregn de lokale ekstrema for f. Jeg har be... -
hvor er min fejl i ligningen?
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med at fortælle mig, hvor jeg har kvajet mig:( Jeg skal finde ud af hvor mange måneder (n)det tager for at lånet er afviklet. Jeg bruger den såkaldte GRYN formel: G=y*(1-(1+r)^-n/r) Min udregninger følgende: 40000=1000*(1-(1+0,02)^-n/0,02) 0,02*40.000=(1-(1,02)^-n)/0,02 8... -
Afled funktion
ForumindlægHej. Først og fremmest. En afled funktin og én differentierede er det samme ikke sandt? Kan nogen forklare mig differentialregneregl? Og evt med et eksempel? På forhånd tak. -
Dødssynder
ForumindlægJeg sad og læste lidt i en LaTeX-guide jeg har og faldt over kapitlet "Dødssynder". En af disse var, at man aldrig måtte bruge: \\ i selve teksten. Det har jeg selv ofte førhen gjort. Der er desværre ikke rigtigt nogen forklaring på dette, så jeg ville bare vide om nogen vidste hvorfor ... -
gavl - opgave
Forumindlægfiguren viser gavlen af en parabel formet hal a) indlæg passende vis gavlen i et koordinatsystem , og angiv forskrift for parablen b) bestem arealet af gavlen.. har lagt et eksempel ind, ahr brug for hjælp til den her. kan ikke helt se mig ud af hvordan jeg skal finde forskriften. Jeg ved ikk ... -
Synopsis kontra prøven.
ForumindlægHej alle! Som jeg forstår det, skal man fremlægge hele sin synopsis til AT-prøven. Men man bliver ikke dømt ud fra sin synopsis, og når man ved, når noget er forkert og lign. må man så gerne snakke om det? - altså således, at man får besvaret problemformuleringen og problemstillingerne korrekt, m... -
Matematik hjælp
ForumindlægKan nogen ikke hjælpe mig med følgende opgave? Jeg skal finde konvergensradius og afgør konvergensen i endepunkterne. Jeg kan ikke rigtig finde ud af det, da jeg kommer frem til nogle meget grimme udtryk. Jeg håber der er en som kan hjælpe lidt grundigt :) -
potensfunktioner og procent-procentreglen
ForumindlægHej hvad er egenskaberne for potensfunktioner og nogen der kan forklar mig procent-proventreglen og hvad den bruges til? -
terminsprøve!!!!!!!!!!
Forumindlæghey folkens næste uge har jeg terminsprøve dansk, så hva er det man endtlige skal huske at ikke lave fejl i . fordi jeg har altid haft 4 i dansk stile, hvad kan jeg gøre for at jeg får lidt bedre karakter i dansk. I andre fagene er jeg okay god, men i dansk er det altid 4 taller. hope u can ... -
Analyse i historie
Forumindlæghej alle.. jeg sidder og arbejder med noget SRP. og har fået en problemstilling der hedder: Analyser USAs beslutningsproces under Cubakrisen. inddrag mindst 3 historiske kilder.. er bare ikke helt sikker på om jeg har opfattet det der Analyse i historie, korrekt.?? jeg opfatter opgaven som om jeg... -
Fremtiden
ForumindlægTror i mon snittet vil stige i 2009? -
kulstof
ForumindlægHej jeg skal lave en atommodel af kulstof som har atom nummer 6. Jeg ville høre om der var nogle af jer der ved om kulstof danner ioner? Håber i kan hjælpe -
Enegitab
ForumindlægHej Hvordan beregnes energitabbet for en bold, der triller ned fra et bord og hopper? Er dette den korrekte formel: E_tab= m* g* ?h ? -
Molekylær medicin, biokemi & medicinalkemi
ForumindlægHej, Jeg er meget interesseret i udviklingen af ny medicin og er derfor overbevist om, at jeg vil læse et studie inden for dette område. Problemet er, at der er ufatteligt mange uddannelser, som netop berører dette emne. Jeg har efterhånden kogt det ned til molekylær medicin, biokemi og medicina... -
hjælp, mat b mundlig eksamen.
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b-niveau, og vi har fået 18 spørgsmål udl. Jeg er i tvivl om, hvad der er godt at tale om i nogle af emnerne. Trigonometri har disse to: fortæl om sinus-relationerne og deres anvendelse på vilkårlige trekanter fortæl om cosinus-relationerne og deres anv... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej. Jeg kan virkelig ikke finde ud af at afstemme reaktionsskemaer. Er disse afstemt? 1) NaHCO3(s) → Na2O(s) + H2O(g) + CO2(g) 2) NaHCO3(s) → NaOH(s) + CO2(g) 3) NaHCO3(s) → Na2CO3(s) + H2O(g) + CO2(g) -
bedste råd til hvordan man læser på på religion?
ForumindlægJeg skal op i religion B niveau, på fredag, men jeg kan simpelthen ikke skabe overblik over hvordan jeg skal læse op på det! Vores temaer er: - Livet efter døden i de store verdens religioner ( Ateisme, islam, jødedommen, islam, buddhisme, hinduisme) - Fundamentalisme i islam og kristendommen - ...
