Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7881 til 7900 af 11183
-
Dødsstraf i USA - hvorfor?
ForumindlægHvorfor har de stadig dødsstraf ovre i USA? :-) -
Polynomier!
ForumindlægHej. Skal snart til mdt matematik. Jeg vil gerne vide hvordan man bestemmer differentialkvotienten til et andengradspolynomium. -
Bordtennisturnering
ForumindlægGodaften! Opg. lyder; I en bordtennisturnering skal 6 deltagere spille alle mod alle. Hvor mange kampe skal hver enkelt deltager spille? Hvor mange kampe bliver det i alt? Hvad i alverden skal jeg? På forhånd, tak :) -
HASTER!
ForumindlægHej (-: Jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen, og jeg kan alt det som jeg skal snakke om i 5 minutter udenad osv. Men jeg er sådan lidt nervøs for det der spørgsmåls-trækning, jeg har skimtede alt det som vi har haft om i år osv, men jeg har bare sådan på fornemmeren at jeg får et eller andet l... -
OMG - HISTORIE JEG DØR SERIØST !!!!!
ForumindlægHej allesammen jeg har brug for noget hjælp !!! :( Jeg skal op til eksamen i historie imorgen :/ Og ved at man trækker nogle kilder og besvarer spørgsmål. Men skal man gøre noget ud over det , altså mener skal jeg lave noget kildekritik ? :) -
Angiv pKa1 og ligevægtkonstanten Ka1 for H2CO3
ForumindlægHej, jeg er virkelig lost med de her opgaver. Selvom begge opgaver er meget ens er de hver fra to forskellige opgavesæt. Det ville betyde meget hvis jeg kunne få en hjælpende hånd! Opgave 1 Angiv pKa1 for H2CO3 i en vandig opløsning indeholdende 0,15 M NaCl ved en temperatur på 20 °C, nå... -
Stx eller hhx?
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse, og har valgt at starte på hhx næste år. Jeg har dog altid tænkt, at jeg gerne ville på stx, men jeg skiftede mening i sidste øjeblik. Derfor er jeg virkelig blevet i tvivl om det er det rette valg. Jeg havde aldrig før sat mig ind i, hvad hhx var, og derfor havde jeg al... -
Problemer med blækregning
ForumindlægJeg sidder her med min blækregning og har 4 opgaver hvor jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage, men ikke helt synes jeg kan komme videre med dem. Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig :-) Opgave 1: En funktion er bestemt ved f(x) = x^2 - 5x + 4 Bestem en ligning for tange... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b
ForumindlægHej Jeg har fundet variablerne til a og b og nu har jeg så indsat Jeg ahr skulle finde a og b og det har jeg så gjordt, i det nedenstående: f(192) = 186.60360 Hvad betdyer tallet 186,60360 så, nå f(x) er f(192)? Det er spørgsmål b, som jeg spørg indtil i denn... -
differentieret graf (tre påstande)
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med de tre opgaver? Jeg kan få det til at fungere med CAS-værktøj, men ved ikke hvordan man l'ser det når det er en håndskrevet del. -
Unfair karakter / skal snart vælge valgfag.
ForumindlægHej SP. Jeg sidder i en krise og stor dilemma. Jeg går i 2.g og i 1.g havde jeg en lære i idært som gav mig 4 som årskarakter, hvilket jeg har været yperst overrasket over og det har været noget, der her fyldt mine tanker siden da, da jeg altid har været aktiv i timerne, sørget for at spørge om... -
Funktionelle grupper hos serotonin
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal udpege de funktionelle grupper i serotonin, og jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det korrekt, så jeg ville sætte stor pris på hvis der var en som kunne hjælpe mig :-) Har vedhæftet en billede hvor jeg har markeret grupperne med farvede ringe: To amider markeret me... -
Potensfunktion
ForumindlægHej jeg har fået til opgave i en emneopgave, at lave en funktionsanalyse af Denne potensfunktion? f(x) = x3 Hvordan og hvor starter jeg, har simpelthen mistet tråden!! -
Fysik opgaver
ForumindlægJeg har en test imorgen der omhandler: "Emne: Reaktionsskema for radioaktive henfald, bla. beregning på stofmængde, aktivitet..Der vil også komme en opgave om skråt kast" Jeg har lavet de opgaver der er i bogen, og siden Fysik er et af mine afsluttende fag synes jeg godt der kan være ... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke forstår :( har læst alt om det, men kan ikke få det til at passe :( -
Direkte fra gym til uni - hårdt? SABBATÅR ELLER EJ
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne høre fra dem af jer, der har gået direkte videre på universitetet efter gymnasiet, om det er hårdt ikke at have sabbatår eller om I kan anbefale det? Jeg bliver selv student om under en måned, og har i flere år haft planer om at holde sabbatår bagefter, men nu er jeg lidt... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
'Panserformlen'
ForumindlægHej!!Hvad synes folk, skulle man indføre den såkaldte 'panserformel' allerede i gymnasiet? Til dem som ikke skulle være bekendt med 'panserformlen', så siger den, hvad løsningen er til en 1. ordens differentiallinging af typen dx/dt+p(t)*x=q(t). Den siger nemlig, at løsningen er: ... -
hurtig hjælp ? hvilken funktion nervesystemets forskellige enheder har?
Forumindlæghvilken funktion nervesystemets forskellige enheder har? Er der ikke en klog én der vil hurtig forklar mig hvad dette betyder. ! meget hurtigt ? altså hvad skal jeg skriver om ?
