Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7921 til 7940 af 9751
-
AT
ForumindlægHej Når man analyserer en reklame, hvilke metoder anvender man? Det er den hermeneutiske metode man anvender, men hvad gør man helt præcis? -
HJÆÆÆÆLP, haster :(
ForumindlægHej allesammen, Studieportalen har været uundværlig under AT forløbet, og nu sidder jeg også skriver det sidste ned - metoderne. Når jeg imorgen har afleveret synopsen skal jeg hen og fine materiale til at kunne lave en komparativ metode men jeg mangler en samfundsfaglig metode kan jeg nu se, ti... -
perfekthedskultur - definiton
Forumindlægnogen der kan give mig en konkret definiton af hvad en perfekthedskultur er? -
DR er rødt!
ForumindlægHvem er egentlig skyld og ansvarlig for at DR's programmer ikke udstråler politisk neutralitet og objektivitet? Hvem er skyld i at de er "røde lejesvende"? Det er jo en skændsel for et land som Danmark! -
Fejlsætning med "an architect" - forklaring hvorfor?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og laver en engelsksætning og har fundet ud af, hvordan den skal omskrives. Wrong: I have always thought that it must be an extremely interesting job to be architect. Correct: I have always thought that it must be an extremely interesting job to be an architect. Der mangler al... -
potensfunktioner
Forumindlægjeg ved ikke hvorfor men af en eller anden grund har jeg stadigvæk svært ved at forstå potensfunktioner og hvordan og hvorfor man bruger den. Eksponentielle funktioner har jeg forstået udmærket hvad det er, men kan nogen af jer give mig et eksempel med potensfunktioner? -
HJÆLP til matematik, er så dårlig til det :/
Forumindlægøvelse 101: find arealet af trekant ABC, når a= 12 og højden fra A på a er 7. øvelse 102: find d i trekant DEF, når arealet af trekanten er 24, og højden fra D på d er 8. øvelse 103: tegn er trekant ABC, hvor vinkel C = 90.grader. skriv betegnelseren på trekanten: hypotenusen, den modstående kate... -
HÆLP til matematik aflevering..
Forumindlægder er vedhæftet en fil ... please hjælp mig kan bare ikke få noget af det til at passe :/ er så dårlig!! -
Hjælp til Fysik C haster !!!
ForumindlægHej igen Jeg har et spørgsmål som driller mig en hel del og det er noget om exentricitet for en komet i forhold til en planet spørgsmålet lyder: Hvor stor er exentriciteten for en komet i forhold til en planet? Jeg håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe mig og give mig et svar på dette... -
Wer eller wen
ForumindlægHej, Jeg står og skal lave en aflevering, hvor man skal oversætte nogle danske sætninger til tysk, som alle starter med hvem i forskellige sammenhænge, men jeg har nogle problemer med hvornår man skal bruge wen og hvornår man skal bruge wer. Nogle der kan hjælpe mig og eventuelt kan nogle regler? -
Undersøg hvordan antallet af rødder i polynomiet afhænger af k.
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave for angående 2. gradspolynomier Jeg er gået i stå i en opgave og håber i kan hjælpe mig. Opgaven lyder således: Et 2. gradspolynomium er givet ved funktionen: f k(x)=x2+kx+8 a) Undersøg hvordan antallet af rødder i polynomiet afhænger af k. -
Tegneplade til håndskrevne notater/figurtegning
ForumindlægHej! Som overskriften siger, er jeg interesseret i at høre hvilken tegneplade i bruger til håndskrevne notater / figurtegning på jeres computer! Jeg er ikke den heldige ejer af en bærbar hvor man kan "tegne" direkte på skærmen, men har sat mit for at jeg skal igang med at bruge en tegn... -
plzzz...hjælp!!! ligninger!!??
ForumindlægHej alle sammen.. jeg har fået en opgave, hvor jeg står total blank med at løse den..derfor vil jeg være virkelig glad og taknemmelig over jer, hvis jeg nu kan få til den.. opgaven er vedhæftet.. den opgav som virkelig har brug for hjælp til er opg2.. uendelig tak på forhånd!!!"! -
grafisk ligning
ForumindlægHej, Jeg mangler lige lidt hjælp til mine grafer Jeg skal lave en ligning, jeg skal tegne i graf, og har opstillet denne: 3/x+4=6x-3 hvordan tegner jeg den ind i en graf? (mit egentlig problem er, at tegne 3/x+4 ind, ved ikke hvor jeg skal starte) -
exp udvikling hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en rapport om vækstmodeller og har brug for at forklare hvorfor fremskrivningsfaktoren, a, i eksponentielle udviklinger ikke må være negativ. Jeg ved at man ikke kan finde roden af et negativt tal for de lige rødder (dvs. kvadratrod, den 4. rod, 6. rod, osv.) Derim... -
Priselasticitet af efterspørgselsfunktion
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvordan man skal beregne spørgsmål 1), Er der nogen som kan hjælpe? Så vidt jeg forstår skal det løses med generelle værdier men det ved jeg ikke hvordan kan gøres. -
AT eksamen
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i AT eksamen på tirsdag i fagene Historie og retorik med emnet Stasi i DDr. Jeg skal lave en retorisk analyse af filmen "de andres liv". Ville bare høre om nogen af jer har styr på hvilke metoder man bruger i retorik og specielt i sammenhæng med analyse? På f... -
Udtalelse af sews
ForumindlægHej Mega dumt: hvordan udtaler man egentlig "hun syr" på engelsk?' "she sews"¨ Når jeg vil have en udtalelse er det på "amerikansk engelsk" og ikke "britisk engelsk". Udtaler man "sews" som "sivs" eller "sose" -.- LATT... -
Mundtlig Dansk A stx - kan man godt....
ForumindlægKan man godt komme op i pragmatik og argumentation i mundtlig dansk A? -
differentialkvotient for sin(x)
ForumindlægKan vist bevises ved hjælp af sumformlerne i følge denne video. http://www.youtube.com/watch?v=KA3swjL3Hyo&feature=related Men jeg forstår bare ikke til sidst. Han vil tage grænsen for sin(deltaX)/deltaX og siger den er 1. Men passer det? Når deltax går mod nul går sin(deltaX) da mod 0 og til...
