Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8461 til 8480 af 9751
-
Differentiabel funktionen f ud fra f'(2)
ForumindlægHej SP Jeg har funderet lidt over denne opgave og har også set der er andre der har haft besvær med den herinde, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre i den. Opgaven lyder: Figuren viser grafen for en differentiabel funktion f. a) Bestem ud fra grafen f ' (2). ... -
Diskussion Ud fra en tekst
ForumindlægHvad vil det sige Diskutere ud fra en tekst og argumenterer? -
Forskellige meninger
ForumindlægJeg sidder med to bøger om Islam.. I den ene står der:"De tre jødiske klaners fysiske tilstedeværelse i Medina blev en trussel mod umma's sammenhold, så to af klanerne blev tvunget til at flytte.. osv"I den anden står der:"De to klaner forlod byen frivilligt, og mod den tredie.... -
bedre til matematik
ForumindlægHej, jeg er en ottende klasses elev, som gerne vil blive bedre til matematik. Så det jeg er på udkig efter er nogle ideer til hvordan jeg kan "træne" matematik med mig selv. Eller måske nogle bøger som nærmest er et forløb gennem den grundlæggende matematik. -
Farvel til almen dannelse?
ForumindlægHej, som mit brugernavn måske antyder begynder jeg på politstudiet her til september. Som bekendt går økonomi ud på – i et delvist matematisk sprog – at formulere en form for parameter, dvs. en påstået sammenhæng mellem givne størrelser, og så finde en statistisk metode med hvilken man så kan for... -
Hjælp tak
ForumindlægHey Giv mindst 4 grunde til at gruppearbejde kan være en god måde at arbejde og lære på.Kommunikation, Diskutering, Samarbejde, detaljerDet var mit bud. Jeres bud?? -
Naomi Klein pro eller con?
ForumindlægHej allesammen :-) Dette er et spørgsmål i forbindelse med min AT, men jeg tror at det vil nå længere ud vi jeg lægger spørgsmålet her: Hvad er jegres holdning til Naomi Klein`s teori om katastrofekapitalismen? - Særligt i forbindelse med Orkanen Katrina i New Orleans 2005. Person... -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
AT: Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden
ForumindlægSpændingen er hermed udløst. Temaet for eksamensopgaven i almen studieforberedelse er: Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Held og lykke med opgaven :) -
12 taller
ForumindlægEr der nogen fremgangsmåde til hvordan man kan få 12 taller ?? -
køn, endelse, der die oder das?
Forumindlæghej... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan blive fuldstændig sikker på at ens tyske sætning er fuldstændig korrekt grammatisk. hvis jeg fx har sætning på dansk her:da jeg skal sættes sammen med en anden person, må jeg nok hellere også fortælle lidt om min fritid samt mine interesser... -
hvordan siger man
ForumindlægVær så venlig at sende mig et tilbud, hvori De angiver leveringstid?Jeg glæder mig til at høre fra Dem.Hvordan siger man det på engelsk? -
Kommunikation/IT eksamen..
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg er endt i den uheldige situation at have mulighed for at komme op i Komm/IT til eksamen, hvor jeg inden da skal have lavet en opgave. Denne opgave er netop problemet, jeg har ikke tidligere afleveret noget skriftligt i dette fag, så jeg er i stor tvivl om hvad d... -
Integralregning - én opgave
ForumindlægDenne opgave er blevet besvaret før herinde på SP. Trods det forstår stadig ikke opgaven fuldt ud: En funktion f er givet ved forskriften f(x)=x+sin(x) Gør rede for, at ligningen f(x)=c har netop én løsning for alle c. - Markeret med fed; hvad er det egentligt jeg bliver spurgt om? Skær... -
Engelsk ordstilling?
ForumindlægHej sp. Jeg har det ekstremt svært med engelsk og det ses tydeligt på min karakter. Det som der er problemet, er at min lærer nævner, gang på gang, at jeg har det danske med i engelsk. jeg simpelthen går hen og oversætter fra dansk til dansk-engelsk. Og som i engelsk, er det lige omvendt ... -
Sætte fælles faktor uden for parantes?
ForumindlægHey, Jeg har ret svært ved at forstå det med at sætte fælles faktore: f.eks. Hvordan kan x+19x ende med at være 20x? og hvordan bliver 3,6x-x til at blive 2,6x? Hvis der er nogle der kan forklare mig det med udregninger, ville jeg blive virkelig glad. Jeg forstår ikke rigtigt hvad regl... -
hurtig hjælp, tak
Forumindlæghejsa."Changerede" er det samme som at skinne?Kan man så godt sige: "solens stråler changerede ind gennem gardinerne" -
Program der kan regne?
ForumindlægHey Ved I hvilke matematiske programmer kan regne ligninger etc.. -
hjælp til nogle rettelser i sætninger
ForumindlægHej , jeg har forsøgt at rette fejlene ti disse 6 sætninger, men tror ikke at alle fejlene er korrekte og fundet. er der en som kan kigge dem i gennem og hjælpe mig med rettelserne hvis de ikke er korrekte? 1. We are all affected of other peoples opinions Der skal ikke være “s” på peo... -
Chi i anden test
ForumindlægHalløj søde folk. Jeg sidder med en matematik aflevering, om statistyk og sandsynlighed, og det er desværre ikke min stærke side. Jeg er kommet til Chi i anden test. Jeg har en række observationer over m&m's. Grøn 32 Blå 28 Gul 30 Orange ...
