Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8641 til 8660 af 9751
-
Hjælp til afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej alle! Jeg har nu bøvlet med dette spørgsmål i timevis, og fatter det simpelthen ikke. Så håber nogle derude kan hjælpe med det. Mit spørgsmål er følgene: A. Forklar hvordan kemiske reaktioner afstemmes i det du afstemmer reaktionen, som foregår i atomosfæren når ozon (O3) nedbrydes til diox... -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Mundtligt samfundsfag - Eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt samfundsfag til 9. klasses afgangseksamen Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg kan komme op i af emner og hvad man skal snakke om og hvor lang tid.... Er der nogle af jer, der kan gøre mig klogere på det? -
En ting jeg ikke forstår
ForumindlægOm differention af den naturlige logaritmefunktion /\ = absolut tilvækst (kan ikke lave trekanter herinde) Trin 1 /\f = ln(x+h) - ln(x) Trin 2 /\f / h = ( ln(x+h) - ln(x) ) / h vi indfører nu betegnelserne:ln(x) = y og ln(x+h) = y + y/\ Hermed: ey = x og ey+/\y = x + h , som giver: h = ey+/\y-ey ... -
Harmoniske svingninger (si)
ForumindlægHej Når jeg får at vide, at man skal tegne tegne en graf for i intervallet [0, 2pi,] hvordan ved man så hvor grafen skal skære? Jeg har kigget i formelsamlingen, men er ikke sikker på om det korrekt fprstået at man bare kal tegne det som i bogen, når der står sin og så når der står cos som cos.... -
-2^2 eller (-2)^2?
Forumindlæghej Jeg vil gerne være sikker på om det er korrekt, at "MATEAMTIK", så hvis der bare står -2^2 uden parantes så betyder det også parantes selvom der ikke er parantes? Jeg har emlig lært i folkeskolen at -2^2 =-4 4 (kun, da det er -2*2) ) og at (-2)^2 = 4 (da -2 * (-2) = 4 (kun) -
"En læreplads" af Kim Fupz Aakeson; Analyse
ForumindlægHejsa allesammen, jeg vil gerne høre om der nogle der har en analyse af novellen "En læreplads" gemt et eller andet sted, som jeg kan bruge til at søge inspiration hos, når jeg selv skal i gang med at analysere den til min eksamen på torsdag. Jeg har nogle problemer med perspektivering... -
Hans og sin - deres og sine
ForumindlægHej med jer Der er jo en masse snak om hans og sin fejl, hvilket mange mennesker vist har svært ved. Jeg tænker umiddelbart, at samme regler må gælde for deres/sine? Fx "Hans og Grethe bad deres/sine venner skyde sig selv med et haglgevær" Her vil jeg umiddelbart mene, at det rigtige ... -
Aktuel stofmængdekoncentration
ForumindlægHej Hvad er det helt præcist den aktuelle stofmængdekoncentration er for noget, og påvirker volumen i en blanding den aktuelle stofmængdekoncentration? -
Fejl i en sætning
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og laver en aflevering i engelsk. Jeg har en sætning som lyder: "Fifty years later, C. S. Lewis's literary friends at Oxford, the Inklings, were stunned by the arrival among them of Lewis's future wife, Joy Gresham, an outspoken American whom dared to condi... -
FINANSIERING
ForumindlægHej alle. Jeg går på CBS 3. semester og har et problem med at komme i gang med en opgave vi har for. Opgaven lyder på at give en detaljeret vurdering af forskellene mht. den grad, hvormed større aktionærer har mulighed for at sikre sig "Control of the firm" med henholdsvis "Hvidbje... -
Hvordan finder jeg den rette legatfond?
ForumindlægHej. jeg er en pige på 20 år som blev student i sommers. jeg er i gang med en sygeplejerske uddannelse, men jeg har tænkt mig at læse til sexolog ved siden af. undervisningen foregår i weekenderne, men koster 53.000 kr. jeg har tænkt mig at ansøge nogle legater, men jeg kan ikke finde de legatf... -
Hjælp til Vekselstrøm
ForumindlægHello der :D Vi skal lave et ordkort til i morgen om vekselstrøm, og vi har fået at vide, at vores fysik lærer vælge en tilfældigt ud af klassen. derfor vil jeg gerne have HELT styr på hvad det er, hvis det nu skulle ske at blive mig ;) Vi skal placerer ting i emnerne; Hvad er det, Hvilke egenska... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
Differentialkvotienten - bestem f(x)
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal have prøve i morgen i bl.a. grafiske opgaver med differentialkvotienter.. men jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg har forstået det korrekt.. .. -jeg ved jeg skal indtegne en tangent - Hvis der eksempelvis står bestem f '(1) , vil det så sige jeg skal finde 1 på x-a... -
Spørgsmål til forståelse af differensligninger
ForumindlægHej Forum Jeg har haft om differensligninger og approksimation, men har nogle spørgsmål til emnet. Jeg har skrevet spørgsmålene i et Worddokument, da det var lidt lettere, så jeg håber, at der er nogle, der kan hjælpe mig med at blive klogere :-) På forhånd tak! -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Optimerings opgave med meget få oplysninger
ForumindlægHej alle, Jeg har virkelig brug for hjælp til følgende opgave. I en cirkel med en radius på 5, er der indtegnet et rektangel. Jeg skal finde arealet af dette rektangel, og jeg har ikke flere oplysninger. Der er dog indtaget en stiplet linje med et x under, så der inde i rektangel bliver formet ... -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægI min bog står flg. om fotoelektrisk effekt: Eksperiment: Metalplade, fx zink, oplades med negativ elektrisk ladning og forbindes med elektroskop. Så længe der er overskydende ladning på pladen, vil elektroskopet give udslag. Pladen belyses med lys, fra en kviksøllampe, som udsender ultra... -
Matematik opgaver. uden hjælpemidler
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = 3√x+2/x Bestem f ´ (4) ?????? løs ligningssystemet - x + 3y = 6 2 x + y = - 5 Nogen der vil forklar ?
